Co je potřeba

Uvedeno u jednotlivých tipů

1

Ovoce a oříšky, vanilkový či skořicový cukr

Jedlé dárky jsou ty nejlepší! Sežeňte si kvalitní med od včelaře, ozdobné sklenky a různé druhy ořechů, rozinek nebo sušeného ovoce. Odstraňte z mandlí i oříšků slupku, nasypte je do sklenic a zalijte medem. Rozinky můžete zalít rumem.

Zapáleným kuchařkám můžete do sklenic vyrobit pravý vanilkový cukr. Vyškrábaná semínka z vanilkového lusku promícháte s krupicovým cukrem a do sklenice přidáte i vyškrábaný lusk. Ve specializované prodejně koření kupte pravou cejlonskou skořici a udělejte skořicový cukr. I když se vám bude zdát počáteční investice vysoká, není to pravda. Zkuste porovnat cenu v obchodě za stejné množství.

2

Směsi na pečení, směsi koření

Směsi na pečení darované ve sklenici vypadají také hezky. Nejlepší je vybírat moučníky, které obsahují co nejbarevnější ingredience (mouka, kakao, hnědý a bílý cukr, ořechy, kokos). Dobře se hodí těsto na litý perník nebo sušenky. Obdarovaný pak přidá jen tekutinu, tuk, popř. vejce. Při plnění sklenic se lehké přísady dávají dolů, udusají se a na ně se vrství těžší ingredience. Je-li v předpisu více světlé mouky, rozdělte ji tmavší vrstvou (kakaem). Prášek do pečiva promíchejte s moukou. Jestliže suroviny nestačí k naplnění sklenice, doplňte posypem – nalámanou čokoládou, ořechy, lentilkami.

Zajímavé směsi na koření naleznete zde:

3

Pudinkový prášek

Pudinkový prášek také snadno uděláte doma za pár kaček a bez éček. Na půl litru mléka odvažte 40 g kukuřičného škrobu (Maizena), přidejte kakao, kokos, oříšky, mletou pomerančovou nebo citronovou kůru, skořici nebo jinou příchuť a řepný nebo třtinový cukr. Já přidávám i sušené mléko, vše navrstvím do sklenice a doplním dětskými piškoty. Obdarovaný přidá ke směsi jen vodu. Takto připravený pudink můžete uchovávat ve spíži jako „železnou zásobu“.

4

Pečené čaje, ovocné čaje, marmelády

Můžete darovat vlastnoručně namíchanou čajovou směs. Jestliže jste byli pilní a nasbírali a usušili šípky, tak máte vyhráno. Tam, kde ještě nemrzlo, se šípky na sušení ještě dají sbírat. Sušit se mohou celé, lépe vypadají půlené, zbavené jadýrek. Naskládejte je do sklenice se svitkem skořice nebo vanilkou. Další variantou jsou sušená jablka, meruňky, hrušky, švestky, skořice, hřebíček, máta, zázvor. Míchejte ovoce a koření podle fantazie. Pak stačí jen voda a uvaříte plný hrnec výborného ovocného čaje.

Recept na skvělý pečený čaj naleznete zde:

5

Svíčky

Věnujte jako dárek ručně vyráběnou svíčku. Na svíčku budete potřebovat gel, knot, vosk, vhodné nádobky, korálky, mušle, kancelářské sponky, špendlíky, co vás napadne. Pro tvoření doporučuji včelí vosk. I nezapálená svíčka nádherně provoní místnost. Včelí vosk seženete ve včelařských potřebách nebo přímo u včelaře. Svíčky se rolují z mezistěn (v úlu jsou mezi plástvemi), nebo se rozpuštěný vosk lije do forem. Stačí i formičky na košíčky. Gelové svíčky se vyrábějí z gelu, prodávaného v prodejnách pro tvořivé. Rozehřátý gel nalijte do skleničky, do níž jste vložili třeba mušle, barevné kancelářské sponky, drobné kamínky, korálky.

Návody na výrobu domácích svíček naleznete zde:

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (4 votes)