1

I zde platí pravidlo, že preventivní opatření mohou vytrhnout trn z paty. K dlouhodobému zadlužení by měli lidé přistupovat zodpovědně. Co to znamená? Zhodnotit rizika hypotečního úvěru, uzavřít pojištění schopnosti úvěr splácet a mít dostatečnou finanční rezervu pro neočekávané události. Finanční poradci doporučují disponovat volnými finančními prostředky, které odpovídají příjmům alespoň šesti kalendářních měsíců.

2

Ocitnete-li se v situaci, kdy nejste schopni splátky hypotéky hradit, zvažte, zda se s problémem budete potýkat dlouhodobě, nebo se jedná o krátkodobé období v rozsahu třeba šesti měsíců.

3

Navštivte svého bankovního poradce či poskytovatele hypotéky, seznamte jej s důvody, proč nemůžete splátky hypotéky hradit a poraďte se nad společným řešením. Obvykle lze dohodnout odklad splátek jistiny, tzn. že poskytovateli hypotéky hradíte po dohodnutou dobu pouze úroky. Druhým nejčastěji nabízeným řešením je odklad splátek, obvykle však po dobu šesti měsíců.

4

Pokud zjistíte, že problém se schopností splácet hypotéku bude dlouhodobější, nemovitost pronajměte a splátky hypotéky hraďte z pronájmu. Samozřejmě si musíte najít jiné bydlení.

5

Máte-li nadále měsíční příjem, ale výše splátek hypotečního úvěru je pro vás dále neúnosná, zažádejte banku o restrukturalizaci, neboli refinancování hypotéky. Prodloužíte si délku splácení hypotéky, měsíčně však hradíte nižší splátky. Nabídky bankovních domů se liší, může vám být nabídnuta varianta, kdy stávající hypotéka je nahrazena novým úvěrem s nižšími měsíčními splátkami.

6

Prodat nemovitost, na kterou máte hypotéku, by měla být až poslední možností. Pokud je tento krok nevyhnutelný, snažte se nemovitost prodat sami. Banka či její zprostředkovatel ji téměř jistě prodá pod cenou. S kupcem se můžete dohodnout na převzetí hypotečního úvěru, nebo za získané peníze hypotéku uhradit naráz.

Služba Hypoteční kalkulačka je v Česku unikátním projektem, který v sobě spojuje nástroj pro výpočet hypotéky a její následné vyřízení. Díky našim mnohaletým zkušenostem vám zajistíme nejlepší aktuální podmínky u všech hypotečních bank, po uzavření hypotéky zůstáváme s vámi po celou dobu trvání úvěru.
Tipy

Zvažujete-li refinancování hypotéky, pojištění schopnosti splácet nebo prodej bytu či rodinného domu, přečtěte si další návody na JakTak.cz, které vysvětlují, jak v těchto životních situacích postupovat.

Vyzkoušejte také hypoteční kalkulačku.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)