1

Je velmi jednoduché čerpat finanční prostředky formou půjček a výhodných úvěrů od bankovních ústavů nebo soukromých společností. Pokud čerpáte několik půjček najednou a cítíte, že splácení závazků začíná ohrožovat vaši stabilitu, uvažujte o konsolidaci půjček.

2

Co je konsolidace půjček

Konsolidace půjček je produkt, který umožňuje sloučení několika stávajících úvěrů do jednoho jediného. Čerpáte nový úvěr, kterým pokryjete stávající závazky a pokračujete splácením pouze tohoto jediného dluhu. O konsolidaci uvažujte pouze v případě, že ušetříte díky výhodnějším podmínkám nového úvěru.

3

Proč půjčky konsolidovat

Konsolidací půjček dosáhnete především celkového zjednodušení a zpřehlednění splátek úvěrů, výhodnější úrokové sazby, ušetříte rovněž na nákladech spojených s vedením účtu, na transakčních poplatcích a řadě dalších provozních nákladů. Nebudete spravovat několik úvěrů najednou, ale pouze jeden jediný. Ušetříte spoustu druhotných výdajů, které jsou s administrací úvěrů spojeny.

Nový úvěr můžete zcela přizpůsobit svým potřebám. Můžete si prodloužit dobu splácení a upravit si tak výši měsíční splátky. Dosáhnete tak snížení měsíční splátky, která pro vás nebude představovat velkou finanční zátěž a neohrozí tak vaši finanční stabilitu.

Jste-li v situaci zcela opačné, můžete si dobu splácení zkrátit. Dříve se zbavíte dluhu a bance za kratší dobu splácení zaplatíte menší částku na úrocích.

4

Kde konsolidaci vyřídit

Téměř každá banka na našem trhu nabízí možnost konsolidace půjček. Doporučujeme, abyste si udělali monitoring nabídek jednotlivých bankovních ústavů a sami porovnali, která nabídka je pro vaše potřeby nejvhodnější.

5

Co lze konsolidovat

Do konsolidace půjček můžete zahrnout následující druhy úvěrů:

- spotřebitelský úvěr
- hotovostní úvěr
- kreditní karta
- splátková karta
- kontokorent

Každá banka má však podmínky pro konsolidaci půjček nastaveny jinak.

6

Konsolidace úvěrů nad 1 mil. Kč

Potřebujete-li konsolidovat větší částky pohybující se nebo přesahující milion korun a zároveň vlastníte nemovitost, můžete využít služeb tzv. zajištěné konsolidace. Konsolidace půjček zajištěná nemovitostí je mnohem výhodnější než konsolidace nezajištěná, protože v prvním případě nabízí banky výhodnější úrokovou míru.

Ať už se rozhodnete pro konsolidaci či nikoli, pamatujte, že půjčené peníze jsou ty nejdražší, kterými disponujete. Vždy, když se rozhodnete čerpat úvěr, pečlivě si vše rozmyslete a zvažte všechna možná rizika. Snadno se půjčuje, daleko hůř se splácí.

Tipy

Je pro zákazníky výhodnější Ge Money půjčka nebo například Raiffeisen bank půjčka? Vyzkoušejte srovnání půjček online.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.2
Average: 4.2 (5 votes)