Co je potřeba

v některých případech čistička vzduchu s ionizátorem

1

Minimalistický byt a pravidelný úklid

V tomto kroku odstraňte všechny zbytečnosti v podobě koberců, záclon, závěsů, potahů, apod. Pozor si dejte i na žaluzie, vyberte takové, které se dají snadno otírat a neulpívají na nich prachové částečky.

Samozřejmostí by mělo být častější utírání prachu ze všech povrchů, luxování a praní. Volte takové materiály látek, které lze prát na vyšší teplotu, minimálně na 60 °C, a vyhýbejte se sušení prádla venku.

2

Ložnice

Časté praní platí i pro ložní prádlo, měňte ho zhruba jednou za týden až dva a párkrát do roka vyperte i samotné peřiny a polštář. Vysávejte pravidelně matrace. Ráno lůžkoviny hned nezastýlejte, ve vlhku a teple se roztočům skvěle daří, nechte je nejdříve odhrnuté „vychladnout“. V létě nikdy nevětrejte peřiny venku, sice k tomu teplé počasí láká, ale deka do sebe akorát natáhne pylová zrna a další alergeny. Ideální je proto větrat peřiny v zimě.

3

Čistý vzduch

Čističky vzduchu obsahují filtry, které ze vzduchu odstraňují mikroorganismy, prach, pyl apod. Některé z nich mají zabudovaný ionizátor, který vzduch navíc ionizuje. Právě anionty jsou údajně zdraví prospěšné, ale ve znečištěném prostředí či interiéru jich je málo. Největší množství se naopak nalézá u moře a na horách.

Dalším důležitým prvkem je i vlhkost vzduchu. Je-li nízká, objevují se potíže s dýcháním kvůli vysychání sliznic, a škrábání v krku. Dosahuje-li naopak více jak 70 %, hrozí riziko rychlejšího množení bakterií a plísní. Vlhkost vzduchu by se tedy měla udržovat kolem 50 %.

4

Domácího mazlíčka vybírejte zodpovědně

Máte-li podezření, že byste mohli trpět alergií na zvířata, ale přesto plánujete pořízení mazlíčka, pak se raději nechte otestovat na alergologii. Vyhnete se tak nepříjemným situacím, kdy budete muset vracet Vašeho miláčka, což těžce nesou zejména děti.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)