Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 1 malou dýni hokkaidó
  • 2 brambory
  • 1 vejce
  • trochu mléka
  • ½  hrnku polohrubé mouky
  • ½  hrnku hrubé mouky
  • 1 lžíci olivového oleje
  • 50 g nivy
  • 50 g šunky od kosti
  • špetku soli a pepře, bazalku na posypání
1

V prvním kroku si oloupeme brambory a spolu s dýní je nastrouháme najemno do hlubší mísy. Pokud použijete dýni hokkaido, tak není třeba ji loupat.

2

V dalším kroku přisypeme mouku, přilijeme mléko, rozklepneme jedno vejce a vše důkladně propracujeme, aby nám vzniklo téměř hladké těsto, úplně hladké samozřejmě nebude vzhledem k nastrouhané zelenině. Nakonec přidáme sůl a pepř a část nasekané bazalky, část ponecháme stranou na pozdější dozdobení.

3

V hlubším hrnci přivedeme k varu vodu, osolíme ji a pomocí lžičky tvarujeme noky, které necháme několik minut povařit. Jakmile vyplavou, vytáhneme je děrovanou naběračkou a necháme je okapat. Aby se neslepily, kápneme na ně trochu olivového oleje a promícháme.

4

Jakmile jsou všechny noky hotové, rozdrobíme na ně nivu, natrháme šunku a posypeme připravenou bazalkou. Případně můžeme ještě krátce rozpéct či rozehřát v mikrovlnce, niva se mírně rozteče a šunka vypeče. Díky syrové zelenině budou noky na chuť i „omak“ připomínat chlupaté knedlíky. Lze je snadno i zamrazit a pak doplnit třeba sýrovou omáčkou.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno