1

Sloní noha, lépe řečeno tlustý kořen, je jakousi cibulí noliny, která slouží jako zásobník vody pro období sucha. Nolina roste pomalu, ale za čas se vytvoří z původní cibule kmínek. Na vrcholu kmene se pak vytvoří jakýsi chochol z listů. Z tohoto chocholu se obloukovitě klenou dlouhé řemenité listy, které se někdy na svých koncích různě stáčejí.

2

Pěstování noliny v domácích podmínkách vyžaduje dodržení několika zásad, aby rostlina dobře prospívala.

3

Důležité je složení pěstebního substrátu. Měla by to být zemina s příměsí písku a jílu, anebo rašelinový substrát.

4

Stanoviště by mělo být co nejvíce světlé a nolina dobře snáší i přímé slunce. Optimální je obvyklá pokojová teplota, naopak v zimním období, to znamená v době vegetačního klidu nolině svědčí chladnější teploty zhruba kolem 10°C.

5

Ve vegetačním období je potřeba pravidelně nolinu zalévat, ovšem v zimě zálivku výrazně omezíme. V létě můžeme do zálivky přidávat standardní tekutá hnojiva a zalévat s nimi přibližně dvakrát za měsíc. Pozor musíme dávat na přelití rostliny, což by mohlo vést k jejímu hnití.

6

Nolina někdy špatně snáší příliš suchý vzduch, který je hlavně v bytech s ústředním topením. Tomu se dá snadno předejít častým rosením listů, což nolině velice prospívá. V letním období je také velice prospěšné letnění noliny na vzduchu v zahradě, nebo i na balkóně či terase.

7

Pokud byste chtěli nolinu přesazovat, měli byste to provádět jen v případě opravdové nutnosti a to zásadně vždy na jaře. Nolinu můžete i množit, ať už jejími semeny, nebo pomocí odnoží při jejím přesazování.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.666665
Average: 3.7 (3 votes)