Co je potřeba

semínko, nebo sazenička, chlévská mrva nebo močovina, mulčovací kůra, zahradnické nářadí a nůžky

1

Sázení, nebo setí

Na pěstování můžete použít jak semínka, tak malé sazeničky, které zakoupíte v zahradnictví. Ideální doba pro zasazení je jaro, zasaďte ji před začátkem vegetačním sezóny, nejlépe tedy v březnu.

2

Výběr místa

Doporučujeme vybrat slunné místo s lehčí půdou, ideálně písčitou až kamenitou. Při výběru místa dejte dobrý pozor, abyste rostlinu neumístili příliš blízko dalším keříkům či stromům, jelikož má tendenci se rozrůstat a kořenový systém by mohl negativně ovlivnit růst ostatních druhů na zahradě. Dodržte odstup minimálně 2 metrů. Dobře se bude vyjímat nejen na již osazené ploše, ale i na úplně prázdných místech, kde větší keř nebude vadit.

3

Zalévání, hnojení, řez

Do okolí kustovnice je vhodné dát mulčovací kůru, kypřit půdu, pravidelně plít, popřípadě pod rovnou kůru natáhnout netkanou textilii, která růst plevele redukuje. Nezapomeňte na pravidelnou zálivku, a to jednou za měsíc. Častější zalévání kustovnici neprospívá a spíše by ji zahubilo.

Ke hnojení s dá použít chlévská mrva či močovina.

Co se tvaru keře týče, záleží, čeho přesně chcete docílit. Pokud jste rostlinu umístili do záhonu, pak se doporučuje prořezávat, naopak na osamoceném místě, kde působí jako okrasa, ji můžete nechat přirozeně.

4

Zazimování

Keř nepotřebuje před zimou žádnou zvláštní péči, pouze lehce prostříhat po sklizni, což ale můžete nechat i na období po zimě. A určitě se také zbavte suchých větví.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)