1

Jestli chcete, aby se draceně u vás dařilo, umístěte ji tam, kde na ni nebude svítit přímé sluníčko (mírné slunce snese akorát v zimě). Ideální je, když ji umístíte do polostínu. Do stínu dracenu však nedávejte, bylo by jí tam chladno. Dracena je pokojová rostlina, a proto jí vyhovuje normální pokojová teplota. Pozor, nedávejte ji tam, kde bývá v průběhu dne chladno (tedy pod 15 stupňů Celsia) anebo naopak přílišné horko (nad 25 stupňů).

2

Dracenu si domů donesete v květináči a tedy není zapotřebí, abyste ji ihned přesazovali. Dracenu přesazujte pouze jednou za dva roky, vždy na počátku jara. Při přesazování zvolte o něco větší květináč (nízký a hodně široký), do kterého dejte směs drnovky a listovky v poměru 2:1, další díl by pak měl tvořit písek a nakonec přidejte zetlelý hnůj. Je důležité, abyste při přesazování draceny v květináči udělali velkou drenáž, protože dracena zakořeňuje v horní vrstvě půdy.

3

Dracenu hnojte jednou za dva týdny hnojivem pro pokojové květiny (hnojte od března do září). V zimě rostlinu však nehnojte, má klidové stádium.

4

Pro dracenu není až tak důležitá zálivka jako vlhkost vzduchu. Draceny s tužšími listy sice snesou krátkodobě i sucho, ale ostatní nikoliv. Rostlině nejvíce svědčí letní vzdušná vlhkost okolo 85 %, a proto ji v letních parnech aspoň jednou týdně roste. Roste i tu dracenu, která je v zimě umístěna v místnosti s ústředním topením.

5

Pozor na přemokření, dracena má sice ráda vodu i vlhko, ale nesnáší přemokření, i proto jí při přesazování vytvořte pořádnou drenáž. Jestli dracenu pěstujete při nízké teplotě, nezalévejte ji tolik. Proč? Inu, když to budete přehánět, uhnije vám.

6

Rádi byste si vypěstovali své vlastní draceny? Není to zas tak složité. Dracena se rozmnožuje pomocí kmínkových řízků (musí být minimálně 10 cm dlouhé). Ty v létě svisle zapíchejte do chudého substrátu. Množit můžete i s pomocí mateřské rostliny. V tom případě však musíte uříznout vrcholek draceny, který dáte do sklenice s vodou a trochou dřevěného uhlí. Přibližně za tři měsíce se vám pak objeví první kořeny. V jiných oblastech světa dracenu pěstují i ze semen. Dracena však u nás nekvete, tudíž nemá semena, a proto pokud ji chcete pěstovat ze semen, musíte si je koupit ve specializovaných obchodech s osivem.

Varování

Nezapomínejte z draceny obírat staré spodní listy, které přirozeně žloutnou a sesychají.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.036365
Average: 4 (55 votes)