1

Kdy s výukou mluvení u andulky začít? Ideálně co nejdříve, tedy nejlépe ihned po jejím osamostatnění a oddělení od rodičů, protože tehdy má andulka nejlepší předpoklad pro učení mluvení.

2

Kde výuku andulky provádět? Samozřejmě doma, tedy v místě, které je ptáčkovi důvěrně známé, kde může být ptáček dokonale uvolněn a může svou pozornost soustředit právě pouze na učení. Velmi vhodné je také to, aby bylo na tomto místě nejlépe absolutní ticho, tzn. i bez zvukové kulisy v pozadí. Prostě není vhodný jakýkoliv rušivý element, který by odváděl andulčinu pozornost od učení.

3

Jak často a jak dlouho byste měli věnovat výuce vaší andulky čas? Lekce musíte provádět každý den (někteří chovatelé uvádějí i čtyřikrát denně) a jedna lekce by měla trvat jen několik minut, maximálně pak deset minut, protože delší dobu zpravidla neudržíte andulčinu pozornost.

4

Průběh lekce by měl být následující. Vlastní lekce by měla začít tím, že si ptáčka pomalu vyndáte z klece a upoutáte jeho pozornost. Vhodné je mít jej blízko svého obličeje, aby byl blízko vaším rtům, které zaručeně jeho pozornost upoutají. Následně je velmi důležité držet se hesla „opakování je matka moudrosti“ a vybrané slovo, kterým může být například pro začátek učení velmi vhodné jméno andulky, pomalu a srozumitelně opakovat. Dbejte také pokud možno na to, abyste slovo říkali stále stejným tónem hlasu. Můžete využít i novodobé technologie, jako je např. mobilní telefon či MP3.

5

Pokud budete mít v průběhu času pocit, že z andulčina zobáčku zní nějaké náznaky mluvení, nepřestávejte s výukou, ale naopak začněte slovo znovu opakovat.

6

A nezapomeňte! Chcete-li, aby vaše andulka mluvila, musíte být velmi důslední, trpěliví a vytrvalí.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.81818
Average: 3.8 (22 votes)