1

V případě, že vlastníme dům, můžeme izolovat půdu, střechu, stěny, okna a dveře. U větších prací se předem obraťte na odborníky nebo specializované firmy. Špatně provedená izolace nepřinese dobrý výsledek.

2

Izolace půdy

Izolací půdy se rozumí izolace její podlahy, která brání úniku tepla stropem. Tato izolace se provádí položením rohoží ze skelné vaty. Ta se dodává v síle 7,5, 10 a 15 cm v rolích. Silnější se používá pro novostavby. Izolovat můžeme i kuličkami nebo deskami pěnového polystyrénu či vermiculitu. To je materiál, který vytváří expandováním lehké houbovité granule. Střešní a půdní prostory se také mohou potáhnout stavební lepenkou či deskami tvrzeného papíru.

3

Okna

Okna se izolují tím, že se vymění za vícevrstvá. Jenže to je výměna finančně náročná, takže je nerentabilní. Lacinějším řešením je těsnění umístěné do oken.

4

Dveře

Dveře, resp. jejich okraje, se izolují tak, že se zbavíme netěsností jejich přesným usazením a současně přidáním těsnění na spodek dveří a kolem celé zárubně.

5

Podlahy

Podlahy se nejjednodušeji izolují utěsněním mezer pod lištováním těsnící páskou. Ta se upevňuje na spodek lišt.

6

Stropy

Na stropech v neobydlených suterénních prostorách se vyplňují prostory mezi stropními trámy rohožemi skelné vaty. Tyto rohože se upevňují vzepřenými bambusovými tyčemi.

7

Důležité je také izolování vodovodních trubek proti zamrznutí a tím i popraskání. Izolovat se mají i přepadové či vyrovnávací trubky, i když v nich není voda. Izolací dlouhých trubek horkou vodou zabraňujeme jejímu vychládání. Na izolaci trubek je nejlepší tvarovaná pěnová izolace, kterou upevňujeme sponami pro stisk nebo lepicí páskou. Na uzavírací kohouty a ventily či nepřístupné rohy doporučujeme použití deskového materiálu.

8

 Zásobníky a vyrovnávací nádrže na půdách se chrání proti zamrznutí vody jen na bocích a víku. Spodní část se nechává bez izolace, ten je zahříván teplem ze spodní místnosti. Jako izolace se používají izolační rohože ze skelné vaty. Izolují se i bojlery, a to izolační rohoží překrytou plastovým krytem. Podle normy má být izolace silná 75 mm. Při práci se skelnou vatou se pracuje zásadně v rukavicích, doporučujeme i roušku na ústa. Skelná vata se nestlačuje z důvodu snížení izolačních schopností.

Klíčová slova

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno