Jak na sledování zásilek - Česká pošta | rady
Jak na sledování zásilek - Česká pošta | rady. Sledování zásilek – Česká pošta je užitečný nástroj, který zákazníkům České pošty (ČP) umožňuje zjistit, kde se aktuálně nachází jejich zásilka. Díky službě Sledování zásilek – Česká pošta zjistíte, zda zásilka byla už doručena adresátovi, zda je uložena na poště nebo zda ji adresát neodmítl převzít. Jak co nejefektivněji využít službu Sledování zásilek – Česká pošta?
Co je potřeba
Viz informace níže
Zákazníci České pošty mohou na webových stránkách pošty sledovat cestu své zásilky, a to zcela zdarma. Podmínkou je, že má zákazník na počítači či na mobilu přístup k internetu. Na stránkách postaonline.cz je k dispozici vyhledavač s názvem Sledování zásilek, do kterého je třeba vepsat podací číslo sledované zásilky. Podací číslo naleznete na podacím lístku, případně v sms zprávě či emailu od České pošty.
Číslo je třeba do vyhledávače zadat ve správném tvaru. Číslo se skládá z tzv. prefixu, což jsou většinou dvě velká písmena (kód druhu zásilky). Následuje devět nebo deset číslic. Poslední část, sufix, tvoří opět písmena (nejčastěji 1 – 3). Pak už se zákazník během několika vteřin dozví, kde se jeho balík či dopis nachází. Vyhledávač si dokáže poradit až s dvaceti zásilkami najednou. Stačí pouze jejich podací čísla oddělit čárkou či středníkem.
Co dále nabízí Pošta online?
Máte-li připojení na internet, můžete na stránkách České pošty vyzkoušet další nabízené služby, jako je například Změna doručení online. Tuto službu naleznete opět na stránkách postaonline.cz. V menu si poté musíte rozkliknout záložku Změna doručení. Vyplníte několik povinných polí, které zahrnují podací číslo zásilky a vaše kontaktní údaje. V okamžiku, kdy vám nevyhovuje místo či termín doručení, není nic jednoduššího než tyto dodací podmínky změnit tak, aby lépe odpovídaly vašim možnostem. Můžete si nechat také balík přeposlat na jinou adresu v rámci celé ČR. U téměř všech druhů zásilek lze požádat o prodloužení úložní doby na poště až na jeden měsíc.
Využíváte již službu Odvoz balíku?
V menu si nejprve rozklikněte záložku Podání balíku a poté záložku s názvem Odvoz balíku. Objeví se formulář, který je třeba vyplnit (adresy odesílatele a adresáta, parametry balíku). Pracovník pošty pak už jen vyzvedne připravený balík na vámi zadané adrese, třeba u vás doma, a vy se nemusíte s těžkou zásilkou nikam plahočit. Pokud vám však ani tato služba nestačí, obraťte svou pozornost na skvělou novinku Balík Komplet. Naleznete ji opět v sekci Podání balíku. V rámci této služby dostanete vše potřebné (samolepící obal, fixační materiál, poštovné) za jednu cenu.
Avizování zásilek
Poskytne-li odesílatel při podání zásilky na poště kontaktní údaje na adresáta, tedy emailovou adresu či číslo mobilního telefonu, je o dodání zásilky prostřednictvím mailu či sms zprávy automaticky informován. Pošta adresátovi poskytne informace nejen o termínu dodání, ale také o výši dobírkové částky, uložení zásilky na poště či blížícím se konci jejího uložení. Odesílatel může být v případě zájmu informován o převzetí jím odeslané zásilky. Opět stačí, uvede-li na podacím lístku své kontaktní údaje a na přepážce o tuto službu požádá.
Objednávka návštěvy pobočky
Také nesnášíte nekonečné čekání na poště? Pak pro vás máme skvělou zprávu! Na stránkách České pošty postaonline.cz stačí vyplnit formulář Objednávka návštěvy pobočky. Zde si vyberete z nabídky pobočku, na kterou se chcete objednat, dále udáte důvod návštěvy a zvolíte si termín, ve kterém se na poštu dostavíte. V okamžiku, kdy přijdete na poštu, pouze u vstupu zadáte rezervační kód a během krátké chvíle už budete na řadě.
Mobilní aplikace Pošta online
Dáváte-li přednost mobilním aplikacím, můžete si zdarma stáhnout na stránkách Google Play či v App Store aplikaci České pošty. Tato aplikace se jmenuje Pošta Online a k dispozici je její nová verze pro zařízení s operačním systémem Android i iOS. Na mobilu či tabletu tak můžete díky aplikaci podobně jako na webových stránkách sledovat zásilku, měnit její místo a čas doručení. Dostupné jsou v aplikaci dále služby typu: odvoz balíků, změna doručení, odpolední doručování atd. Nová verze aplikace je přehlednější a její ovládání je snadnější a rychlejší.
Diskuze k článku