Co je potřeba

nůžky, opory, konev, kompost, rycí vidle, hrábě, plašiče

1

Zaléváme stromy i keře, také potřebují v horku a suchu zavlažit. K vyšším trvalkám přidáváme opory. Přihnojujeme vzrostlé trvalkové záhony. Kypříme půdu, plejeme.

2

Vysazujeme mečíky a jiřiny, dále rododendrony a azalky. Odstraňujeme odkvetlé květy u časně kvetoucích trvalek. Z bramborové nati obíráme larvy mandelinky bramborové.

3

Odstřihujeme padlím napadené výhony a listy na jabloních, rybízu, hrachu, okurkách. Z rostlin také odstraňujeme mšice, ať už ručně nebo za pomocí chemických přípravků. Ty volíme co nejšetrnější, jelikož vzájemným působením slunce a chemických přípravků by mohlo dojít k výraznému poškození rostlin.

4

Dozrává ovoce, a to je zároveň čas na výrobu a instalaci plašičů na ptáky. Přihrnujeme mrkev, to podporuje nárůst jejích jemných kořenů a zlepšuje tak čerpání živin z půdy. Sklízíme rabarboru, její řapíky jsou později čím dál kyselejší a méně poživatelné. Přihnojujeme balkonové výsadby v truhlících a rostliny v nádobách. Provádíme letní řez révy vinné.

5

Vyséváme dvouletky a také některé trvalky, nejlépe do polostínu. Posékáme poprvé trávník, pokud jsme jej zakládali v květnu. Množíme keře řízkováním. Pravidelně prohlížíme rostliny, zda se na nich neobjevili škůdci.

6

Průběžně udržujeme skalku, odrýváme zbytečně přerostlé kobercovky. Rozdělujeme trsy trav. Hnojíme cibuloviny a jehličnany, budou lépe odolávat škůdcům a chorobám. Omlazujeme šeřík silným zpětným řezem.

7

Vrstvíme kompost kolem řebčíků. Pečujeme o růže, zaléváme za sucha, ale ne na listy. Vybíráme místo pro kompost – nejlépe ve stínu a daleko od studny. Letníme již i ty choulostivé přenosné rostliny.

8

Po odkvětu zmlazujeme pěnišníky a azalky. Odstraňujeme tzv. vlky a slabé a neduživé výhony. Vyséváme letní salát, košťáloviny, pozdní mrkev a pozdní hrášek. Květenství česneků odstraňujeme, aby nevysilovalo rostliny.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.4
Average: 4.4 (10 votes)