Co je potřeba

Možností jak vybrat správnou velikost prstenu, respektive jak si změřit velikost vašeho prstu, je více. Samozřejmě nejjistější je osobní návštěva klenotníka. Ale můžete to zvládnout i sami z pohodlí domova a zásnubní, snubní nebo jiný prsten pak můžete objednat bez obav i z internetového obchodu. Je tedy nutné se rozhodnout, jestli zadejte do některého ze zlatnictví v okolí, nebo objednáte prsten v e-shopu. Největší problém nastává, kdy chce například muž požádat svou partnerku o ruku a vybírá (zásnubní) prsten tajně.

1

Vlastní tajné měření velikosti prstenu můžete provést tak, že si stáhnete soubor v PDF s měřícími pomůckami. Ve chvíli, kdy například partnerka prsten na chvíli odloží, stačí ho přiložit na měřící kroužky. Správnou velikost vyberete tak, že mezi kroužkem a vnitřním okrajem prstenu není žádné bílé místo. Černá linka musí být vidět, nesmí být pod prstenem.

2

Pokud výběr prstenu není tajný, je ideální využít šikovného pomocníka v podobě multisizeru, který si můžete nechat poslat zdarma. Ten je velmi přesný a zároveň je měření pohodlné. Navléknete ho na prst a utáhnete. Na lupě pak vidíte požadovaný průměr v milimetrech. Ideálně ještě vyzkoušejte s navlečeným proužkem zatnout ruku v pěst, a zda nejde snadno nebo naopak těžko přetáhnout proužek z prstu. Doporučujeme multisizer vyzkoušet nasadit ráno i večer.

3

Nepodceňujte pří výběru ani šířku prstenu. Všeobecně platí, že šířku zvolte na základě velikosti vašich rukou. Užší prsteny se hodí pro štíhlé prsty. Naopak širší prsteny doplňují lépe spíše prsty silnější. Vyzkoušejte si vystřižené zkušební proužky na prstě.

4

Pří výběru velikost prstenu nezapomeňte také na výběr správného profilu prstenu, který ovlivňuje, zda pro vás bude jeho nošení pohodlné. Někomu totiž například vyhovuje více, když je prsten zevnitř plochý, jinému zase třeba kulatý nebo lichoběžný.

5

Pokud i přes zmíněné pomocníky zvolíte špatnou velikost, nevěšte hlavu. Velikost prstenu se dá upravit až o dvě velikosti, ale s několika omezeními:

  • nelze upravit velikost prstenů s atypickým tvarem
  • nelze upravit prsteny s více kameny
  • nelze upravit stříbrné prsteny, které by při změně velikosti praskly
  • nelze upravit prsteny s rytinou, protože by se poškodil vzhled písma

Návod obsahuje komerční sdělení.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (1 vote)