Co je potřeba

  • syrové hřbetní sádlo
  • trošku vody
  • několik lžic mléka
1

Sádlo necháme ztuhnout v lednici, aby se nám lépe krájelo. Na škvaření si v obchodě vybereme řemenové sádlo, někdy se píše jako sádlo zevní, hřbetní nebo vnější. Čím vyšší, tím kvalitnější, ale dnes se porážejí mladá zvířata, sádlo bude nižší. Pozor, vnitřní sádlo se nehodí, neztuhne tolik a není tak chutné. Sádlo pokrájíme na kousky 1 x 1 cm, jsou-li na něm zbytky masa, nevadí. Škvarky s kousky masa jsou nejlepší a každý je vybírá jako první.

2

Pokrájené sádlo dáme na pánev se silným dnem, podlijeme trochou vody a necháme nejprve dusit. Když se vyvaří voda, začneme sádlo míchat. Neškvaříme při příliš vysoké teplotě, aby se nám nepřipalovalo. Dobu škvaření nelze určit, záleží na množství sádla, které máme v pánvi. Na fotografiích je 850 g syrového sádla, ze kterého je 166 g škvarků (cca 1 sklenice o obsahu 0,7 l sádla).

3

Jakmile sádlo přestane šumět, znamená to, že se vypařila všechna voda. Od tohoto okamžiku odebíráme tekuté sádlo a přes cedník ho lijeme do nádoby, ve které budeme sádlo uchovávat. Přes cedník proto, abychom zachytili drobné kousky škvarků. Po slití vyškvařeného sádla podlijeme škvarky několika lžícemi mléka a necháme tzv. zapéct do zčervenání, jsou-li pro přímou spotřebu. Pokud s nimi chceme dále pracovat, např. do placek, necháme je bledší. Čím červenější, tím křupavější. Pro přímou spotřebu si hotové škvarky jemně nasolíme a promícháme.

Tipy

Výborný je tímto postupem vyškvařený tučnější bůček. Ke škvarkům chvilku před dohotovením přidáme celé oloupané mandle a osolíme.

Varování

Pozor, popáleniny od vroucího sádla jsou velmi bolestivé!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.863635
Average: 4.9 (22 votes)