Co je potřeba

  • 5 lžic včelího vosku
  • 1 lžíce kokosového oleje
  • barva na svíčky
  • éterický či vonný olej (asi 10 kapek)
  • silikonové formičky
1

Vonný vosk si doma snadno vyrobíte z včelího vosku, který taje při teplotě kolem 60 °C, nemusíte se tedy bát, že by se Vám při pokojové teplotě roztekl. Pro výrobu vonného vosku potřebujete také kokosový olej, barvivo a éterický či vonný olej.

2

Použitím éterického oleje dosáhnete kromě krásné vůně také léčivých účinků, proto je třeba si vhodně vybrat. Pokud Vás trápí nachlazení, můžete zkusit vonný vosk s éterickým olejem eukalyptus či borovice. Pro relaxaci a uvolnění se zase skvěle hodí éterický olej levandule nebo třeba mandarinka, jež je vhodná i pro děti a navíc Vám pomůže zbavit se migrény. Při žaludečních nevolnostech vyzkoušejte éterický olej pomeranč. Pro posílení koncentrace a osvěžení mysli se skvěle hodí éterický olej litsea cubeba. Éterické oleje cypřiš nebo bergamot Vám pomohou při premenstruačním syndromu.

3

A jak postupovat při výrobě včelího vosku?

Včelí vosk a kokosový olej zahřejeme ve vodní lázni na nízkém plameni (nevaříme). Po rozpuštění vosku přidáme barvu a éterický či vonný olej dle našeho výběru.

4

Poté už jen ještě horkou hmotu nalijeme do formiček a necháme ztuhnout.

5

Vonný vosk můžeme hned po ztuhnutí použít. Umístěte kousek vosku do kalíšku na aromalampě určeného pro vodu a éterický olej a zapalte pod ním čajovou svíčku. Vosk se dá používat opakovaně, dokud nevyprchá jeho vůně.

Pokud chcete vonnými vosky podarovat Vaše blízké, můžete je zabalit do organzového či celofánového sáčku.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (3 votes)