Jste zde

Jak vybrat tyčový mixér

Lehké, 1001 - 5000 Kč, 5 až 10 minut
14.11.2015 - 01:41

Tyčový mixér patří k základním a praktickým potřebám každé moderní domácnosti. Díky tyčovému mixéru můžete rozšířit váš jídelníček o spoustu dalších receptů, V době malých dětí, jde pak o téměř nezbytný kuchyňský spotřebič. Abyste však byli spokojeni, potřebujete si vybrat ten správný tyčový mixér, který přinese očekávaný užitek. Při výběru mixéru postupujte podle této metodiky.

1

V prvé řadě je potřeba, abyste promysleli, jak tyčový mixér v kuchyni nejčastěji využijete. Tato skutečnost pak rozhoduje o tom, kolik nástavců bude potřeba přikoupit. Tyčové mixéry mohou totiž nejen mixovat, ale také sekat, krájet, drtit či šlehat.

2

U vybraného tyčového mixéru se zajímejte o jeho výkon. Na trhu jsou mixéry s výkonem od 300 – 1000 W. Čím větší výkon mixér má, tím větší má mnohdy také i výdrž.

3

Dalším faktorem při výběru tyčového mixéru je nabídka rychlostí. Některé mixéry nabízí až dvacet rychlostí. Nenechte se však ošálit, to nemusí být to nejlepší. Rozdíl mezi jednotlivými stupni je tak minimální, že to ani neoceníte. Lépe je raději 5 více výrazných rozdílů rychlosti.

4

Při výběru tyčového mixéru má významný vliv i to, jak se bude po použití spotřebič umývat. Některé tyčové mixéry jsou jednolité a mohou se umývat od nečistot pouze pod tekoucí vodou. Tyčové mixéry, které lze rozložit na více součástek, je možné obvykle umývat v myčce nádobí.

5

Při nákupu tyčového mixéru je důležité, jak se vám bude obsluhovat. Obsluha mixéru musí být jednoduchá a bezpečná. Podívejte se, zda je mixér přehledně označen. Zajímejte se o váhu mixéru. Uvědomte si, že jej budete dlouho držet v jedné ruce, a tak by neměl vážit víc než 1 kilogram (čím méně, tím samozřejmě lépe). Rukojeť tyčového mixéru musí být pevná a vyrobená z materiálu, který nebude klouzat z ruky. Ideální je, když je rukojeť pogumovaná. U tyčových mixérů se můžete setkat se zapínáním na zmáčknutí anebo takovým, kdy musíte spínač neustále držet. Trvalé držení představuje větší bezpečnost vůči riziku přehřátí spotřebiče.

6

Jedním z rozhodných prvků pro výběr mixéru je materiál, z něhož je převážná část spotřebiče vyrobena. Na výběr máte mixéry plastové a kovové. Plastové tyčové mixéry jsou sice levnější, avšak s nimi není vhodné mixovat horké pokrmy. Navíc nechtěný pád mixéru na zem může mít za následek rozbití a nefunkčnost přístroje. Kovové mixéry jsou odolnější, zato mají vyšší hmotnost.

7

A nebyla by to vzorná hospodyňka, kdyby nehleděla při nákupu tyčového mixéru na cenu. Ty nejlevnější tyčové mixéry seženete už cca za 200 korun, ale jejich životnost je minimální, údržba je náročná, příslušenství nulové a bezpečnost pofidérní. Někdy není na místě přehnaně šetřit. Ty nejdražší tyčové mixéry u nás stojí cca 5000 korun. Zkuste hledat zlatou střední cestu. Ideálně přes porovnávače zboží typu Heureka.cz nebo Zboží.cz.

Autor: chorche | Zobrazit autorská práva Foto: na snímku tyčový mixér značky Sencor, model SHB 4362 GR. Má bohaté příslušenství, ve výbavě má šlehací metlu, sekáček a i nerezovou nohu pro mixování i horkých pokrmů. Ilustrační obrázek.
Hodnocení: 
Vaše hodnocení: Žádné
4.8
Average: 4.8 (10 votes)

Nejnovější příspěvky v diskuzi

Já zas nedám dopustit na svůj Bamix. Trochu mi provětral peněženku, ale evidentně se to vyplatilo. Je to držák a paradoxně, jak píšete o výkonu, má jenom kw200. Kupovala jsem ho tady http://www.slehame.cz/cz-detail-1142220-mixer-swiss-line-m200-pohlreich-selection-bily.html a teď s ním dělám psí kusy a zvládá :))) Jinak se o tom dá hodně načíst na http://www.mujbamix.cz/
Může se použít tyčový mixér na smoothie? Nebo je třeba mít nějaký speciální? Na jednom blogu teď vyšla recenze tyčového mixéru - http://sannette.blog.cz/1511/mixuj a blogerka tam píše, že se dá použít na ovoce/zeleninu. Tak mě jen zajímá váš názor. Děkuji :)
Braun mixery jsou perfektní, sama mám doma a nemůžu si vynachválit. Nějaký info k tomu je tady http://www.expert.cz/braun-identity/ :)
Já nedám dopustit na svůj tyčový mixér patří k těm dražším, ale zase to není žádný šmejd.
Nahoru