Jak úspěšně reklamovat vadné zboží
Snad každý z nás již někdy musel reklamovat vadný výrobek či služby. Ve většině případů proběhnou reklamace bez problémů. Často se ale stane, že se obchodník snaží vykroutit a uvádí celou řadu důvodů, proč by zboží přijmout k reklamaci neměl. Následujících pár rad a typů by Vám mělo pomoci úspěšně vadné zboží vyreklamovat.
Diskuze k článku
Přidat komentář
Dobrý den,mám dotaz. V obchodě šperků Beni Jewellery v obch.centru Anděl jsem si koupila dne 27.3. hodinky. Šlo o značku DKNY. Prodavačka mi dala slevu 12% - nevím ani proč. Stály tedy 3100 Kč. Ihned poté co jsem vyšla z obch.centra jsem je vyndala z obalu a zjistila,že jsou poškrábané - vevnitř i zvenku. Šla jsem je tedy okamžitě vrátit - prodavačka mi sdělila, že nemá dostatečný obnos peněz na vrácení, že všichni platili kartou a že druhé nemá na prodejně. Moc se mi to nelíbilo,ale nechala jsem zde své telefonní číslo s tím,že mi tato paní druhý den ráno zavolá co a jak. Druhý den mi nikdo nezavolal. Odpoledne 28.3. jsem tedy už velmi rozhořčená šla do obchodu, kde jsem požadovala vrácení peněz. Najednou mi paní prodavačka sdělila, že mi nemůže vrátit peníze. Požadovala jsem mluvit s vedoucím. Nejdřív tato prodavačka volala ovšem dodavateli, jímž jsou Klenoty Aurum. Jistý pan z této firmy mi opět tvrdil, že nemám právo na vrácení věci a že si mohu vybrat jiný typ. Po chvíli dohadování jsem zjistila, že to je pouze dodavatel a že vlastně nemá s touto firmou nic společného.
Domáhala jsem se tedy kontaktu přímo na vedoucího firmy. Prodavačka mi dala kontakt na anglicky a italsky mluvícího pana. Na můj dotaz zda tady není jiný vedoucí,který mluví česky,když jsme v Čechách odvětila,že to je můj problém. Opravdu celé vystoupení této paní a její neprofesionalita řešit celou věc je politováníhodná. Možná je to vlastně celé moje chyba, protože jsem si myslela,že když tento obchod spadá pod obch.centrum, tak zde pracují profesionální a slušní lidé.
Na své náklady jsem tedy volala tomuto italskému vedoucímu firmy. Jeho jednání bylo o trochu lepší a slíbil, že druhý den budou stejné hodinky na prodejně a že si je tedy mohu vyměnit.
Za 2 dny jsem tedy opět jela do tohoto obchodu, kde měly nové hodinky. Ovšem tyto hodinky byly opět takové upatlané a z druhé strany zase poškrábané. Celé to na mě působí, že tato firma prodává již nošené a zničení zboží se slevou,aniž by o tom informovala zákazníky.
Tomu nasvědčuje i další vývoj.
Odmítla jsem tyto hodinky vyměnit a po jejich opětovné negaci mého dožadování vrácení peněz jsem se snažila si vybrat jiné zboží v prodejně. Nemají zde ale takový výběr a tak jsem si nic nevybrala. Prodavačka mi tedy ukázala katalogy DKNY i Lacoste s tím, že na prodejnu tyto hodinky dodají a že si budu moci tedy konečně vybrat. Ovšem poté volala,že tyto hodinky nemají. (Ač je jejich dodavatel Klenoty Aurum v nabídce mají.) Opět další známka toho, že s touto firmou je něco v nepořádku.
Prodavačka mi ještě radila, ať je dám na reklamaci. Ale mít měsíc hodinky v reklamaci a čekat na to, že mi napíší,že se reklamace neuznává.
Mám zkušenosti s vrácením dražšího zboží a nikdo s tím nedělal podobné problémy jako tato firma.
Nevím, jak postupovat dál. Budu moc ráda za jakoukoliv radu. Děkuji mockrát, s pozdravem Petra Beerová (774202066)
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda je možné žádat vrácení peněz v době, kdy jdu po třetí reklamovat mobilní telefon. Telefon byl dvakrát na reklamaci a pokaždé s jinou závadou. děkuji
Dobrý den, kdo platí poštovné při vrácení vadného zboží. Děkuji.
Dobrý den,před rokem a půl jsme si zakoupili sedací soupravu z umělé kůže. Bohužel jsme ji už dvakrát reklamovali. Poprvé nám po několika dnech praskla dřevěná konstrukce a podruhé kvůli prasklinkám v místech prolisů kůže. Nyní ji budeme reklamovat již po třetí,opět kvůli prasklinám,které se navíc zvětšují v místech kde je sedačka nejvíce namáhaná. Chci se zeptat pokud nám reklamaci uznají,je to již potřetí,můžeme žádat o vrácení peněz,nebo musíme reklamovat třikrát tu samou chybu např.právě již zmiňované praskliny?
Koupila jsem si kozačky v obuvi původní cena 999kč po slevě 700kč moc se mě líbily ale netušila jsem že jsou apsolutně neprodyšné. Měla jsem je dvakrát u lékaře kde jsem se dovezla autem,ale normálně mě byla zima nemohla jsem v nich vydržet.Sľa jsem do prodejny a chtěla boty vyměnit za něco jiného ,ale vedoucí to zamítla a nebyla s ní žádná řeč.Ty kozačky jsou jak nepoužité.Mohli by jste mě nějak poradit co s tím děkuji Eva
Dobry den! Prosim Vas , ja mam takovy problem. Dostala jsem jako darek od manzele sperek a chteli jsme ho vratit za hodinu, protoze byl mne velky a nic jineho jsem si nechtela. Nam rekli ze to nemuzou, a ze penize se nevrati. Kam by mohla psat stiznost na obchod? a podle ktereho zakonu by mela postupovat.
Obchod byl v Harfe v Praze vedle Zoo obchoda,
Dekuju za pomoc.
Dobrý den.Když reklamuji vadné zboží,které odesílám zpět.Je prodávající povinen uhradit poštovné?Děkuji
Dobrý den,
reklamaci můžete uplatnit nejen tam, kde jste věc koupili, ale v kterékoliv provozovně prodejce (pokud to umožňuje její charakter a sortiment) nebo v sídle či místě podnikání prodejce. Pracovník, odpovědný za příjem reklamace, musí být přítomen po celou provozní dobu. Prodejce je povinen o přijetí a vyřízení reklamace vystavit písemný doklad (§ 627 občanského zákoníku).
Prodávající je povinen v prodejní době zajistit přítomnost pracovníka, hovořícího česky nebo slovensky.
Máte zákonný nárok na úhradu prokazatelných nákladů, spojených s reklamací.
Při reklamaci do 6 měsíců od zakoupení můžete využít tzv. vyvratitelnou domněnku, že rozpor s kupní smlouvou existoval již při převzetí věci (§ 616 odst. 4 občanského zákoníku). Nejste to tedy vy, ale prodávající, kdo musí dokázat opak. Pokud tak neučiní, můžete požadovat výměnu věci za bezvadnou nebo odstoupení od smlouvy (= vrácení kupní ceny). Při reklamaci po době delší než 6 měsíců již musíte akceptovat zákonnou lhůtu pro vyřízení.
Prodejce musí věc přijmout do reklamačního řízení a vystavit o tom písemné potvrzení. Pokud tak neučiní, můžete se obrátit na Českou obchodní inspekci, která mu za porušení zákona může uložit sankci.
Jestliže prodejce relamaci přijme, ale nevyřídí dle vašich představ (tzn. odmítne plnění ze záruky), nemáte jinou možnost, než si opatřit důkazní materiál např. ve formě znaleckého posudku a v posledním případě se obrátit na soud.
Zde je nutné pochopit, že ČOI (a podobné organizace) je orgánem kontrolním, nikoliv exekutivním. Může tedy konstatovat porušení platných předpisů prodávajícím a uložit mu sankci, nemůže jej ale nijak přinutit, aby konal k nápravě svého jednání.
Na jakou instituci se mohu obrátit, abych se dovolal spotřebitelských práv, případně kde mi poradí jak postupovat při reklamaci?
Doporučujeme vám obrátit se na spotřebitelské organizace, kde jsou kompetentní poskytnout vám kvalifikovanou konzultaci:
Sdružení obrany spotřebitele (SOS)
tel.: 224 239 940
222 210 151
222 210 151
603 248 266
fax: 224 239 941
e-mail: sos@spotrebitele.info
internetová adresa: www.spotrebitele.info
poradna pro spotřebitele: www.spotrebitele.info/poradna/
Pro získání okamžité odpovědi můžete volat v pracovní dny mezi 9–17 linku SOS po telefonu 900 08 08 08 s dotovaným tarifem 8 Kč/min.
Alternativně lze dále kontaktovat například
Spotřebitelský poradenský a informační portál
tel.: 224 811 111
internet: www.spotrebitel.cz
poradna: www.spotrebitel.cz/poradna/
Zhlédněte Zákon 634/1992 Sb.
Pokud u prodejce neuspějete, můžete situaci řešit soudní cestou.
Zdroj informací: business.center.cz a businessinfo.cz