Co je potřeba

Na 10 l gelu budeme potřebovat:

  • kostku mýdla na praní (cca 200 g) – například s jelenem, Lanza, marseillské (poznámka: olivové mýdlo není vhodné)
  • 100–150 g práškové prací sody (uhličitan sodný) nebo 150–250 g krystalické prací sody (jedlá soda fungovat nebude!) – Čím tvrdší voda, tím více sody
  • nádobu na gel o objemu 10 litrů (kbelík s víkem nebo starší nádoby od aviváže)
1

Postup:

Mýdlo nastrouháme na struhadle najemno a rozpustíme v 1 l horké vody. Jde-li to těžce, můžeme si pomoci ručním či tyčovým mixérem. Když je mýdlo rozpuštěné, postupně doléváme horkou nebo vroucí vodou a stále mícháme. Nakonec během míchání přidáme sodu. Hmotu je nutné nechat vychladnout a odležet přibližně 24 hodin, dokud se nevytvoří gelovitá/pudinkovitá konzistence. Po vychladnutí můžeme vmíchat asi 15 kapek oblíbeného esenciálního oleje (levandule, tea tree, pomeranč). Gel dávkujeme přímo do bubnu pračky, 250–500 ml podle míry zašpinění prádla.

2

Tip:

K bílému prádlu můžeme přidat asi polévkovou lžíci perkarbonátu sodného neboli soli na skvrny s tím, že pereme-li na méně než 60 stupňů je nutné přidat ještě tzv. TAED – aktivátor perkarbonátu sodného. Obojí je k dostání v e-shopech.

Upozornění:

Gel je potřeba opravdu dávat přímo do bubnu, jinak hrozí zanesení pračky mýdlovými usazeninami. Pokud se i tak stane, doporučuje se občas naprázdno spustit program na 90 stupňů. Gel není vhodný na syntetiku a funkční prádlo. Tento typ pracího prostředku nemusí vyhovovat každému, záleží na individuálních preferencích.

Varování

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.2
Average: 4.2 (5 votes)