Co je potřeba

  • 250 g obilných vloček (např. ovesné, jáhlové, špaldové apod.)
  • 100 g sušeného mléka (lze nahradit sušeným kokosovým mlékem)
  • 50 g třtinového či kokosového cukru (případně stévie či březový cukr)
  • 50 g sušeného ovoce (rozinky, meruňky, brusinky, švestky, ale i křížaly apod.)
  • 50 g ořechů
1

Tři čtvrtiny vloček rozmixujeme na drobné kousky. Smícháme je se zbylými vločkami, které jsme ponechali v celku.

2

Poté máme dvě možnosti, jak dále postupovat. Jedním je příprava instantní kaše do sklenic. Do čistých a suchých uzavíratelných sklenic nasypeme vrstvu obilných vloček, přidáme vrstvu sušeného mléka, dále vrstvu cukru a nakonec do sklenice přidáme sušené ovoce (větší druhy ovoce pokrájíme na kousky) a ořechy. Ráno stačí obsah sklenice zalít vroucí vodou, promíchat jej a nechat vločky asi 5 minut nabobtnat. 

Uzavřené sklenice skladujeme v suchu.

3

Dalším způsobem je smíchat všechny uvedené ingredience a poté je skladovat ve velké uzavíratelné dóze. Ráno si pouze odeberete potřebné množství a opět jej zalijete vařící vodou.

Tipy
  • Ovesnou kaši je možné dochutit vanilkou, skořicí či kakaem. Ke slazení hotové kaše je vhodný i javorový či jiný sirup.
  • Do směsi můžete přidat také strouhaný kokos nebo chia, konopná, dýňová či jiná semínka.
  • Sušené mléko lze vynechat. Ráno pak kaši zalijte vroucím kravským či obilným mlékem.
  • Dá se použít i ovoce sušené mrazem.
  • Pokud vločky před mletím upražíme na lžičce kokosového oleje, získají lepší chuť a snadněji je umelete.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)