1

Kde je nebezpečno
Žraloci obvykle útočí při pobřeží, zvláště pak v pobřežních písčinách, kde mohou uvíznout na mělčině. Nebezpečná jsou také místa s příkrými srázy, také je třeba mít se na pozoru v docích, kde rybáři vyhazují odpadky a v ústí řek, protože zde žraloci přivádějí na svět mláďata. Pro člověka je nebezpečný každý větší žralok, ale největší nebezpečí nám hrozí od žraloků lidožravých, písečných a tygrovaných.

2

Jak se vyhnout žralokům
Žraloci útočí hlavně na jednotlivce, držte se ve skupinách. Žraloky přitahuje krev, jasné barvy, blýskavé předměty, návnady a rychlé vibrace. Nepouštějte se daleko od pobřeží a nechoďte do vody, kde je nebezpečí napadení žralokem, za soumraku nebo po tmě, protože to jsou tito predátoři nejaktivnější. Když vidíte žraloka, plavte pryč, pravděpodobně je jen zvědavý a nenapadne vás.

3

Jak se bránit
Pokud na vás žralok zaútočí, máte ještě možnost se bránit. Použijte, co máte po ruce a píchněte žraloka do očí, žáber nebo ho praštěte do nosu. To jsou jeho citlivá místa. Záleží zde na velikosti žraloka, ale máte slušnou šanci, že vás nechá být. Žralok je predátor a útočí jen, když má převahu a neriskuje vlastní zranění.

4

Jak žraloci útočí
Nejnebezpečnější je plíživý útok, kdy žralok zákeřně bez možnosti jej spatřit. Na surfaře většinou žraloci zaútočí jednou a pak zmizí. Poslední způsob žraločího útoku je kroužení kolem oběti a občasný úder, tímto způsobem útoku jsou ohroženi hlavně plavci a potápěči ve větších hloubkách.

Tipy

Navzdory tomu, jak jsou napadení člověka žralokem rozmazávané, statisticky je nebezpečí útoku žraloka zanedbatelné.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.142855
Average: 4.1 (7 votes)