1

Silikony

Silikony se používají zejména do šamponů a kondicionérů, mají tendenci vlasy vyhlazovat a dodávat jim lesk, protože je obalí. Vlasy po sobě kloužou a lépe se rozčesávají. Proč silikony škodí? Kromě toho, že vlasy i pokožku dlouhodobě ničí, mohou způsobovat kožní potíže a dehydrataci a velmi špatně se v přírodě odbourávají. Nejčastěji se ve výrobcích schovávají pod názvy s koncovkami – „siloxane“, „cone“ nebo „conol“.

2

Parabeny

Parabeny najdete pod stejnojmenným názvem ve všech možných produktech. Jejich úkolem je konzervace kosmetiky, která díky tomu déle vydrží a „nezkazí se“. Existuje podezření z negativních účinků na reprodukční systém člověk a u citlivých jedinců mohou způsobovat alergie či podráždění pokožky.

3

Sulfáty

To, že přípravek pění, zajišťují obvykle sulfáty. Najdete je proto v šamponech, mýdlech, sprchových gelech, ale i zubních pastách, přičemž nejčastěji se ukrývají pod zkratkou SLES s SLS. Neblahé účinky na pokožku pocítí především citliví jedinci, kteří mohou pocítit svědění, vyrážku a dehydrataci.

4

Ftaláty

Ftaláty jsou látky nacházející se nejen v kosmetice, ale i v plastech. V kosmetických přípravcích mají za úkol udržovat vůni a bývají u součástí syntetické parfemace, takže je často ve výrobku ani nemůžeme identifikovat.

Ftaláty údajně snižují schopnost reprodukce a působí jako endokrinní disruptory, tedy ovlivňují přirozené fungování hormonálního systému v těle. Dále také škodí játrům či ledvinám.

5

Hliník

Hliník je často diskutován zejména proto, že je obsažen ve většině deodorantů a antiperspirantů. Mnoho studií tvrdí, že hliník je škodlivý především pro ženy a podporuje rakovinné bujení v blízkosti místa nanášení. Kromě toho může způsobovat alergie. Vyhněte se tedy výrobkům s ingrediencí aluminium chlorid.

Varování

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (5 votes)