1

Na venkovní stanoviště umístíme million bells až ve druhé půlce května, kdy již nehrozí nebezpečí mrazíků. Místo pro million bells by mělo být chráněno před silným větrem a mělo by být dostatečně světlé, ne však na přímém slunci.

2

Optimální polohou je jih, jihovýchod, případně jihozápad. Rostlinám nejlépe vyhovují teploty vzduchu 21 až 24°C.

3

Pokud použijeme truhlíky z plastu, je nutné na dno nádoby nasypat vrstvu cihlových střepů a vyvrtat otvory pro odtékání přebytečné vody. Květiny tak budou lépe prospívat a budou růst rychleji.

4

Pěstební substrát by měl být dobře propustný a bohatý na živiny. Nejlepší je zakoupit již hotový, předem připravený substrát určený pro pěstování sufrinií. Ovšem můžete si jej namíchat i sami. Použijte k tomu směs vytvořenou ze zahradní zeminy, kompostu a písku, vše v poměru 2:1:1.

5

Zalévat million bells je nejlépe brzy ráno nebo až večer, kdy již v létě nepálí slunce. Doporučuje se nechat substrát mírně vyschnout a teprve potom zalévat. Chybou je přílišné zalévání, neboť rostliny v mokru trpí chorobami, zahnívají a špatně kvetou.

6

Hnojení se provádí v době vegetace dvakrát do týdne speciálním hnojivem pro surfinie, které obsahuje vysoký podíl železa. Pokud mají million bells málo železa, začínají žloutnout listy.

7

Přezimování million bells: Na zimu je nejlépe uložit rostliny million bells do světlé a chladné místnosti s teplotou od 5 do 10°C. Po dobu zimního spánku zaléváme jen velice zřídka. Na jaře rostliny hluboko seřízneme a vyměníme jim substrát za nový.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.5
Average: 3.5 (6 votes)