1

Jak nakupovat rýmovník

Bylinu rýmovník pořídíte v dobrém zahradnictví. Cena rostliny se pohybuje okolo 40 korun, peníze investované do nákupu léčivé byliny spolu s trochou péče se rozhodně vyplatí. Rýmovník miluje běžný zemní substrát, lehkou písčitou zeminu.

2

Pěstování rýmovníku

Rýmovník pěstujte celoročně v bytě na parapetu při dostatku světla. Rostlinu neumisťujte na přímé slunce, mohlo by rostlinu poškodit. V zimě rýmovníku dopřejte světlo a spíše sucho při teplotě 15 °C, omezte zálivku. Zkušenými pěstiteli je doporučováno rostlinku letnit venku. Dobře snáší občasný nedostatek vody, škodí mu ale časté přelívání. Zemina by neměla vyschnout. Bylinu zaštipujte do tvaru koule.

3

Nároky na hnojení a přesazování

Hnojte od jara do podzimu 1x až 2 x za měsíc. Pro hnojení rýmovníku použijte tyčinky na zelené nebo interiérové rostliny či kapalná hnojiva. Rostlinu přesazujte na jaře v březnu až dubnu. Mladé rostliny je dobré přesadit i dvakrát do roka. Vždy jen do o trochu většího květináče.

4

Množení rýmovníku

Množí se vrcholovými řízky, které pěkně a rychle koření i ve vodě.

5

Použití rýmovníku

Při rýmě je dobré vdechnout vůni z rozlámaných lístků v ruce. Odvar z 1 lístku rýmovníku na 200 ml vody se popíjí při vysokém tlaku, cholesterolu a srdečních potížích. Výluh z rýmovníku lze použít na drobné ranky a spáleniny, urychluje hojení. Rýmovník navíc z místnosti, ve které je bylina pěstována, odhání svým aromatem (jako meduňka s mátou dohromady) hmyz, působí proti komárům, mouchám nebo molům.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.37853
Average: 4.4 (177 votes)