Co je potřeba

mohér, prací gel pro vlnu, vlažná voda, sušák na prádlo

1

Nejprve si řekněme, jakými vlastnostmi se mohér vyznačuje. Struktura mohérového vlákna je v mnohém podobná vlněnému vláknu, ale je příjemnější na nošení, protože tolik nekouše. Sice se také při praní sráží, ale ne tolik, a to samé porovnání platí i v případě, že posuzujeme nežádoucí zplstnatění pleteniny.

V každém případě bychom oblečení a oděvní doplňky, kde se vyskytuje mohérové vlákno, měli prát velice šetrně, nejlépe v ruce, a to ve vlažné vodě. Rozhodně není dobré špinavá místa drhnout, protože by to mohlo vést k tvorbě žmolků nebo ke zplstnatění povrchu.

2

Vybírejte takové prací prostředky, které jsou určeny speciálně na vlnu a jemné tkaniny. Pokud není oblečení vyloženě špinavé, ale pouze zaprášené nebo lehce propocené, stačí pouze symbolické množství gelu. Prášek na praní raději nepoužívejte, hůř se rozpouští. Někdo má dobré zkušenosti i s kapkou šamponu na vlasy, který nechá nejprve ve vodě napěnit, a pak tam teprve oblečení z mohéru vloží.

3

Praní se doporučuje v ruce, a to jemným mnutím. Rozhodně se vyvarujte toho, abyste střídali teplotu prací lázně. Právě přechody mezi teplou vodou při praní a studenou při máchání vede k porušení struktury vlákna, což se projeví zplstnatěním a zacucháním povrchu.

4

Ždímání kroucením se rovněž nedoporučuje. Máte-li z tohoto přírodního materiálu třeba svetr, je lepší z něj vodu po vyprání pouze šetrně vymačkat. A to tak, že pod svetr i na něj dáme ručník, který přebytečnou vodu vsákne. To samé platí i pro menší kusy oblečení, jako jsou třeba zimní doplňky.

5

Sušení je vhodné ve vodorovné poloze na sušáku. Pokud byste mohérovou vestu nebo svetřík dali na šňůru, vlastní vahou by se oblečení prověsilo. Pěkně ho na sušáku vytvarujte a podložte dalším suchým ručníkem, aby se na něj nic neotisklo. Teprve když je mohérový rolák z poloviny suchý, ručník odstraňte, aby se ke svetříku dostal z obou stran vzduch. Na sušení v sušičce raději zapomeňte, mohlo by to vašemu oděvu ublížit.

Podaří-li se vám vytvarovat oblečení při sušení dobře, žehlení není nutné. Ostatně, výrobci ho ani nedoporučují.

Tipy

Nesušte oblečené z mohéru zavěšené na šňůře, vyvěsí se.

Používejte prací prostředky, které jsou primárně určeny k údržbě mohérového vlákna.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (4 votes)