Co je potřeba

chrániče rohů
zámek na skříňku
zámek na lednici

1

Ostré rohy nábytku a stolů:
Rohy lze olepit speciálními plastovými chráničemi se samolepkou. K dostání jsou např. v DM drogerii (4 ks za 50 Kč).

2

Skříňky s čistícími přípravky a chemikáliemi:
Tyto skříňky je možné zajistit speciálními zámky, které se na skříňku nalepí. Máte-li možnost, přesuňte tyto přípravky do vyšších polic kam dítě nedosáhne. Obdobně je možné uzamknout i lednici či skříňku s odpadkovým košem, který je pro dítě velkým lákadlem. Zámky jsou k dostání také v DM drogerii (1 ks od 50 až 100 Kč)

3

Nízké poličky s keramikou, knihami apod.:
Vše, co by dítě mohlo rozbít či pozřít, přesuňte do vyšších poloh.

4

Ubrusy a závěsy:
Pozor také na ubrusy na stole, za které by dítě mohlo zatáhnout a svrhnout na sebe třeba nedělní oběd. I batole má nečekanou sílu. Není od věci zkontrolovat i pevnost uchycení různých závěsů a záclon.

5

Nádobí a hrnce:
Zvykněte si pokládat hrníčky s čajem či kávou doprostřed stolu a při vaření posouvat hrnce a talíře co nejdál od okraje linky či stolu. Pozor také na madla hrnců, pro dítě je madlo při pohledu zdola určitě hodně zajímavé a rádo by ho prozkoumalo.

6

Zásuvky:
Šuplíky s oblečením se snad uzamykat nemusí, vytahování věcí je dětská nikdy nekončící zábava. Zásuvky s drobnými či ostrými předměty a důležitými dokumenty je dobré uzamknout, zalepit nebo např. prostrčit madly nějakou tyčku.

7

Prevence úrazů elektrickým proudem:
Všechny zásuvky zajistěte krytkou a přívodní šňůry dejte mimo dosah dětí. Pozor také na spotřebiče, jejichž šňůra visí dolů a za níž dítě může zatáhnout a spotřebič (např. žehličku) na sebe svrhnout. Důležité je také dětem vysvětlit, proč nesmějí nic strkat do zásuvky, natož na ni sahat mokrýma rukama.

8

Komody:
Pohyblivé komody a skříňky lze zajistit proti převrhnutí připevněním ke stěně. Odstraňte z nich také težké a lákavé předměty.

9

Jedovaté rostliny, domácí mazlíčci:
Zkontrolujte, zda náhodou nepěstujete doma jedovatou rostlinu či zda je váš oblíbený domácí mazlíček bezpečný pro vaše dítě.

10

Okna, schody:
Pozor na otevřená okna a přistavěné židle či stoličky. Máte-li v domě schodiště, je možné jej oddělit speciálními vrátky.

11

Plastové tašky a obaly také odstraňte z dosahu dítěte.

Tipy

Při komunikaci s dítětem je lepší volit slova jako: přestaň, dost, pojď ke mně apod., než např. "Nedělej to nebo se spálíš." Lidský mozek totiž neumí rozluštit předponu "ne" a slyší pouze "dělej to".

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (2 votes)