1

Dodnes lékaři přesně nevědí, proč někdo vysokým tlakem trpí a jiný ne. Velkou roli hraje dědičnost, věk a pohlaví. Rizikovými pacienty jsou osoby po čtyřicítce i ženy po menopauze, jimž hrozí zvýšený tlak kvůli nevyvážené hladině hormonů. Tyto faktory bohužel ovlivnit nemůžeme, jinak je tomu ale u kouření, nedostatku pohybu, zvýšeného příjmu soli, alkoholu a nasycených tuků. Tyto faktory jsou s vysokým krevním tlakem bezprostředně spjaty a máme je plně ve svých rukách.

2

Vysoký krevní tlak společně se špatným stravováním a vysokými hodnotami cholesterolu mohou výrazně zvýšit riziko srdeční příhody. Srdce je sval, a pokud krev nemůže plynule proudit v oběhovém systému, dochází k jeho přetěžování. Cévní stěny stárnou, jejich pružnost se oslabuje a postupem času může dojít k nebezpečnému selhání.

3

Snížit krevní tlak a cítit se lépe pro vás ale nemusí znamenat držení drastické diety. Předpokladem úspěšného snížení krevního tlaku je hlavně změna životního stylu a zařazení zdravějších potravin do jídelníčku. Omezte především smažená jídla, tučné maso, nadměrnou konzumaci soli a rafinovaného cukru.

Potraviny snižující krevní tlak:

· avokádo,

· česnek,

· cibule,

· luštěniny,

· pohanka,

· ořechy a klíčky,

· rybí maso a tuk.

4

Důležitými živinami pro nízký krevní tlak jsou zejména draslík, antioxidanty, omega 3 mastné kyseliny nebo konzumace hořčíku. Zkuste do svého jídelníčku zařadit co nejvíce potravin s vysokým obsahem těchto látek, sami brzy uvidíte, že hodnota vašeho krevního tlaku se vrátí k vyváženým hodnotám.

5

Přečtěte si o měření krevního tlaku a jak si ho můžete sami zkontrolovat doma. Dozvíte se více o tom, jak je vysoký krevní tlak nenápadnou hrozbou a proč je tolik důležitá prevence.

Návod obsahuje komerční sdělení.

Zdroje informací

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)