Co je potřeba

Balzámy a tyčinky na rty, kokosové máslo, olivový olej, tobolky s vitaminem E, potraviny bohaté na vitamin B

1

Hojivé účinky kokosového másla

Natírejte jím rty 4x až 5x denně, neboť kokosové máslo jemnou a poškozenou kůži na rtech dobře regeneruje. Účinným domácím prostředkem na změkčení a hydrataci rtů je olivový nebo rostlinný olej. Starým, ale osvědčeným prostředkem na popraskané rty je vazelína.

2

Hodně pijte

Popraskané rty se mohou stát i chronickým problémem a tekutina, dodávaná tělu popraskaným rtům určitě prospěje. Dopřejte si více potravin bohaté na vitaminy B, například maso, celozrnné produkty, listovou zeleninu i oříšky.

3

Prospěšné vitaminy

Použije tobolky s vitaminem E. Tobolku propíchněte a olej naneste ji na rty. Existuje mnoho účinných a hojivých krému na popraskané rty. Vybírejte takové, které obsahují lanolin a vazelínu. Dají se zakoupit v lékárnách a nebo v obchodech se zdravou výživou.

4

Ochranné tyčinky a balzámy

Čistě přírodní ochranný prostředek na popraskané rty je včelí vosk a prodává se v lékárnách. Rty si natřete vždy, než půjdete ven, abyste je ochránili před škodlivými vlivy venkovního prostředí. Nepoužívejte balzámy, které obsahují fenol. Ty jsou velmi vysušující a ještě více zhoršují stav popraskaných rtů.

5

Neolizujte si rty

Rty, které jsou popraskané bolí a pálí, máme tendenci je olizovat. Sliny jim sice poskytnou okamžité zvlhčení a následnou úlevu od bolesti, ale vlhkost se rychle odpaří a rty budou ještě sušší než předtím. Sliny totiž obsahují trávicí enzymy, které tkáň vysoušejí.

6

Nedávejte dětem balzámy s příchutí

Ochucené balzámy svádějí děti k tomu, aby si pomazané rty hned olízaly, což vede k dalšímu vysoušení a popraskání jemné pokožky rtů.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (3 votes)