SEO aneb jak navýšit zisky ze svého webu
Snad každý, kdo je vlastníkem nějakého webu, se na něm snaží vydělat. Většinou touží aspoň po tom, aby se zaplatily náklady na provoz a čas, který danému portálu věnuje. Pak jsou ale šťastlivci, které jejich web živí – ať už jde o e-shop, blog, srovnávač zboží či cokoliv jiného. Všechny mají jedno společné. Aby vydělávaly, potřebují vyšší návštěvnost.
Co je potřeba
Návštěvnost je problémem každého provozovatele webu. Většina jich vyzkouší různé techniky od aktivity na sociálních sítích přes PPC reklamy až po SEO. Optimalizace webu pro vyhledávače (SEO) je přitom naprosto klíčová. Nejvíce návštěv totiž na weby míří skrz vyhledávače.
Krok 1
Kouzlo jménem SEO
Pro nezasvěcené vypadají SEO praktiky jako nějaká kouzla. Nejde ale o nic jiného než o soubor činností, které přimějí vyhledávač myslet si, že právě váš web stojí za zobrazování lidem. Ať už si vezmete jakýkoliv vyhledávač (Google, Seznam, Bing apod.), všechny se snaží uživatelům zobrazit výsledky v takovém pořadí, aby uživatelé co nejrychleji našli požadovanou informaci. Pokud tedy právě vaše stránka bude užitečná, plná hodnotných informací, rychle se načítající, vyhledávač ji zobrazí na prvních příčkách.
Krok 2
Nekonečná optimalizace
Přesvědčit vyhledávač o hodnotnosti webu ovšem není až tak snadné. Musíte se vypořádat s konkurencí, algoritmy pro hodnocení stránek se navíc poměrně často mění. Na internetu sice existují desítky, možná i stovky návodů pro amatéry, ovšem v reálu příliš často nefungují. Optimalizace pro vyhledávače je dlouhodobý boj, s nímž musíte mít trpělivost a v němž si musíte být jistí tím, co děláte. Neváhejte se proto obrátit na odborníky na SEO. Správně provedená optimalizace vás sice ochudí o tisíce či desetitisíce (dle velikosti webu a mnohých dalších kritérií), ale bude mít dlouhodobý efekt. Ve vyšších ziscích se vám mnohonásobně vrátí.