Jak si otevřít vlastní internetový obchod | rady
Jak si otevřít vlastní internetový obchod | rady. Otevření vlastního internetového obchodu je snem mnoha podnikatelů. Nejedná se ovšem o vůbec nic jednoduchého. Velké množství internetových obchodů končí nebo krachuje právě kvůli nedostatečné připravenosti. To ovšem neznamená, že nelze uspět ani v konkurenčním prostředí. Pokud bude mít uživatel jasnou vizi a bude se držet důležitých kroků, tak se pro něj může otevření internetového obchodu setkat s úspěchem .
Krok 1
Podnikání a způsob příjmu
Pro otevření e-shopu je zapotřebí mít vlastní živnost, jestliže ji nemáte, nebo pokud nemáte společnost, tak je třeba si ji zařídit. Jestliže teprve budete s e-shopem začínat, tak se neregistrujte hned jako plátci DPH. Zařiďte si volnou živnost s číslem 48 – tedy Velkoobchod a maloobchod. Rozhodněte se také, jestli bude váš obchod hlavním zdrojem příjmu, nebo jestli ho budete mít pouze jako doplňkovou činnost.
Krok 2
Produkt
Ujasněte si, jaký druh produktu chcete prodávat. Než se do obchodu pustíte, tak si musíte zběžně zjistit dodavatele a také konkurenceschopnost na trhu. Pokud byste měli příliš vysokou konkurenci, tak se raději zaměřte na jiný sortiment. O produkt, který chcete prodávat, musí být zájem. Udělejte si klidně i malý průzkum trhu. Teprve když jste rozhodnutí, jaké zboží budete prodávat, tak se můžete pustit do dalšího kroku.
Krok 3
Náklady
Spočítejte si vstupní náklady na otevření obchodu i nákup produktů. Nikdy se nepouštějte do obchodu, pokud nemáte jistou finanční rezervu, kterou byste mohli uplatnit v případě nečekaných výdajů.
Krok 4
Internetový obchod
Samotný internetový obchod vám může fungovat přes poskytovatele e-shopů, v ČR jich je mnoho. Další možností je vytvoření obchodu na míru. Vytvoření e-shopů přes poskytovatele obchodů je snadné, můžete si nejprve obchod sestavit, prostřednictvím jednoduchého editoru, a pokud vám bude vyhovovat, tak si ho zaplatíte. E-shop si můžete také nechat vytvořit na míru, zde je ovšem nutné se připravit na větší náklady a na výběr systému e-shopu, kterému budete sami rozumět.
Krok 5
Obchodní podmínky, platební podmínky aj.
Je nutné si nechat od profesionálů sepsat obchodní podmínky, kde bude uvedeno vaše jméno, reklamační řád aj.
Krok 6
Doprava
U produktů si zajistěte možnost dopravy, která může být standardně přes Českou poštu nebo přes jiné poskytovatele.
Krok 7
Platební podmínky
Je důležité si je včas stanovit, čím více možností zvolíte, tím lépe pro vás. Základem by měla být bankovní platba a platba přes internetové peněženky.
Krok 8
Spuštění
Ve chvíli, kdy e-shop spustíte do plného provozu, tak si zajistěte, abyste už byli schopni se postarat o kompletní servis zákazníkům.
Krok 9
Reklama
Nejdůležitější věc, která rozhodne o vašem úspěchu nebo neúspěchu. Do reklamy je zpočátku nutné investovat většinu volných prostředků. Pro začínající obchod je důležité zajištění optimalizace pro vyhledávače, PPC reklama a také zařazení do všech hlavních porovnávačů cen. Čím více reklamy, tím lépe.