Diskuze k článku

Komentáře

Jaroslav Kolka (neověřeno) | 10.11.2018 - 09:33
Letnička která přezimuje?? Asi mám zásadní mezery.
Lucie (neověřeno) | 10.11.2018 - 19:07
Million Bells (Calibrachoa) je totiž takzvaná "nepravá letnička". Tak se říká květinám, které jsou ve skutečnosti trvalky, ale v našich podmínkách nepřežijí zimu. Přitom se "nevyplatí" je přezimovávat uvnitř, protože je to buď obtížné (vyžadují nějakou kombinaci světla, tepla a vláhy, která je těžko dosažitelná) nebo v dalších letech podstatně méně kvetou. Proto se buď pěstují každý rok ze semen, nebo je zahradníci přezimují ve skleníku a na jaře množí řízkováním. Takových kytek je poměrně dost, například petúnie, verbena, bakopa nebo gazánie. Dozvěděla jsem se to teprve loni, a proto jsem zatím zkoušela přezimovat jen jednou petúnie (stejným způsobem jako pelargónie) a gazánii (zelenou v chodbě, mírná zálivka). Petúnie zašly všechny (prý se to opravdu moc nedaří), ale gazánie přežila bez problémů a kvetla (ještě teď kvete) stejně bohatě jako nově koupená.
Petra (neověřeno) | 12.05.2019 - 17:21
Osobně mi million bells přezimoval již třetím rokem a na jaře vždy obrostl / i nyní/, pouze začal později kvést a o to déle byl krásný do teplého podzimu. Přezimoval v přístavku u světlého okna, na jaře jsem rostlinku seřízla. Zálivka byla přes zimu mírná.

Přidat komentář