Diskuze k článku

Komentáře

ROZARKA (neověřeno) | 16.05.2013 - 19:48
Stévii jsem koupila a starám se o ní jak o" drahou mast". Prý jde množit i řízky.
ROZARKA (neověřeno) | 16.05.2013 - 19:51
Ráda bych se podělila o rostlinku s dětmi.
Petr (neověřeno) | 15.06.2014 - 17:09
Dobrý den. Prosím potřebuji sehnat semínka stévie,nebo již zkvetlou stévii. 702982365 stačí sms.Petr
Mifis (neověřeno) | 17.06.2014 - 20:58
Dobrý den, já jsem si vzrostlou sazenici zakoupila v OBI
Dušan Pšenko st. (neověřeno) | 10.07.2015 - 22:37
Z 12 semínek jsem vypiplal 4 rostliny,zkoušel jsem jeden list-nebyl sladký-tak nevím. Existuje i stévie "nesladká"?
jezzina | 11.07.2015 - 09:03
Dobrý den, pane Pšenko, pobavil jste svou stévií nesladkou. Ale já (autorka článku) mám se stévií sladkou podobné zkušenosti. A trochu se obávám, aby to s jejím pěstováním v ČR nebylo jako v té pohádce o císařových nových šatech - nikdo nenajde odvahu veřejně říct, že z ní žádný kloudný užitek není (úsměv). Moje stévie bývá v srpnu mírně nasládlá, to ano, ale že by se mohla dát do těsta jako sladidlo, to ne. Vysvětluji si to mimo jiné i tím, že žiju v "drsném" jesenickém podhůří, kde je klima jiné než v Paraguayi. Přes svůj opakovaný pěstitelský neúspěch si ji dál pořizuji (sazeničky), ale spíš jako exota, kterého ukazuji kamarádům - "tak to je TA stévie, ochutnej, že je sladká." A předstírám, že nevidím, jak ji dětské návštěvy ozobávají (lepší, než aby mi chodily na cukr, kytka je zdravější) ;=))) Na podzim celou rostlinu usuším, rozmělním i se stonky a přidávám do bylinkové směsi, která je určena k dennímu pití. A vysvětluji, že toto thé není třeba sladit, protože v něm je stévie sladká. ;=)) Třeba se do diskuse zapojí některý úspěšnější pěstitel. A řekne, kde děláme chybu. Ale jak jsem už připomínala v článku - pro praktické užití coby náhrady cukru je jistější koupit si výtažek v lékárně či v prodejnách se zdravou výživou.
Marťas (neověřeno) | 15.07.2015 - 00:04
Ahoj a dobrý den, je to tak týden, co jsem koupil vzrostlou stévii (cca25cm) v květináčku v Bauhausu. Ještě než jsem jí koupil, tak jsem jí přece musel ochutnat, že? Uloupnul jsem mini lístek a trochu pokousal - ze začátku nic moc, za pár vteřin to začalo být trochu sladké a po půl minutě jsem zbytky vyplivnul, páč něco tak strašně sladkého až hořkého jsem nevydržel :-) Takže koupeno a přesazeno na zahrádku. To je zatím moje jediná zkušenost se stévií. Vzhledem k velikosti kytičky jí ale asi taky budu mít jen jako zajímavost a na pokusy, alespoň pro letošek :-) M.D.
Míra (neověřeno) | 14.08.2015 - 10:42
mám podobné zkušenosti, letos v únoru jsem narazil na semínka v obchodě, a protože rodiče mají lehkou cukrovku, tak jsem je koupil a zasel. Vzrostlo mi cca 15 rostlinek, první test sladkosti když rostlinka měla cca 6 lístků dopadl neúspěšně - nebyla cítit žádná sladkost. Mám ji v samozavloažovacím truhlíku za oknem na jižní straně v polostínu. Včera jsem to zkusil - a ejhle je to sladké. No ale že by s tím šlo něco sladit - no zkusil jsem osladit cca 1 litr vody s mátou a limetkou - vložil jsem tam 4 rozdrcené lístky , no asi to bylo málo... Představa, že s tím něco reálně osladím mi při množství zelené hmoty, tkeré si mi podařilo vyprodukovat, je spíše úsměvná. Podle mě pěstování v domácích podmínkách nestojí za námahu...
klara (neověřeno) | 24.02.2016 - 09:38
Máš pravdu v tom, že pokud chceš sladit přímo listy, potřebuješ jich moc. Nicméně steviosidy a rebaudiosidy které stévie obsahuje (zdroj: http://www.eufic.org/article/cs/nutrition/Sweeteners/artid/Stevia-prirodni-sladidlo-velkymi-moznostmi/ ) sladit jde, jenom je potřebuješ v podobě, která je koncentrovanější, než přírodní - http://www.drzdravicko.cz/clanky/diachrom-se-steviolglykosidy-pl-tbl
Věra (neověřeno) | 15.09.2015 - 19:01
Ahojte, pěstování stévie není velká věda, lae chce to vědět, jak na to :-) A výsledek za to pak stojí :-) Tady na stránce jsou základní informace, kdo by se chtěl dozvědět víc, tak zajímavé věci se najdou i tady http://www.steviepestovani.cz/vse-o-pestovani/ Mějte se.
Wercca (neověřeno) | 16.11.2018 - 21:40
Stévii mám už třetí léto, vypěstovala jsem ze semínka v obyčejné hlíně z pole... Mám ji doma pod střešním oknem, první rok jsem jí v létě měla ve skleníku... na podzim jí vždycky nechám uschnout, na jaře ostříhám, zaleju a daří se jí dobře... Stačí hodit jeden lístek do hrnku a čaj je sladký... ale vzhledem k tomu, že sladké nápoje u nás nevedou, mám ji spíš pro okrasu :-)

Přidat komentář