Diskuze k článku

Komentáře

Michaela (neověřeno) | 15.03.2013 - 14:35
a co když se ten dotyčný, co má být zastupován se nemůže podepsat? co pak se má udělat?
Zuzana B. | 17.03.2013 - 18:53
Dobrý den, záleží z jakého důvodu (negramotnost, nemoc atd.) - obecně je nutné obrátit se na notáře.
jerada (neověřeno) | 28.12.2015 - 08:28
Dobry den, za přítomnosti 2 svědků Vám to udělají na jakékoliv poště, nebo u notáře :-)
K. M. (neověřeno) | 02.06.2013 - 17:04
Dobrý den, Můj známý před pár lety podepsal plnou moc v zastupování ve věci náhrady škody a žaloby na stavební firmu. Advokát však nekoná. Ráda bych Vás poprosila o radu, jak nejlépe tuto plnou moc vypovědět. Nelíbí se mi, že je plná moc až takto široká, ještě jsem se s takovým zněním nesetkala, je to běžné? A potom u osoby advokáta, není krom jména a adresy, uvedeno datum narození, nebo rodné číslo. Je tato plná moc tedy podle zákona vůbec platná? Zde je text plné moci: Obhajoval, resp. ve všech právních věcech zastupoval, aby vykonával veškeré úkony, přijímal doručované písemnosti, podával návrhy a žádosti, uzavíral smíry a narovnání, uznával uplatněné nároky, vzdával se nároků, podával opravné prostředky a vzdával se jich, vymáhal nároky, plnění nároků přijímal, jejich plnění potvrzoval, dědictví odmítal nebo neodmítal, jmenoval rozhodce a sjednával rozhodčí smlouvy - to vše i tehdy, když je podle právních předpisů zapotřebí zvláštní plné moci. Tuto plnou moc uděluji i v rozsahu práv a povinností podle trestního řádu a občanského řádu. Beru na vědomí, že zmocněný advokát je oprávněn ustanovit za sebe zástupce, a pokud jich ustanoví i více, souhlasím, aby každý z nich jednal samostatně. Je mi známo, že podle smlouvy o poskytnutí právní pomoci náleží odměna dle advokátního tarifu advokátovi za toto zastoupení spolu s hotovými výlohami a náhradou za ztrátu času. Předem Vám moc děkuji za radu.
Zuzana B. | 03.06.2013 - 18:51
Dobrý den, jedná se o tzv. generální plnou moc, kterou běžně využívají advokáti. Není to proto, že by chtěli jakkoli zneužívat práva, ale z důvodu ochrany klienta - v průběhu zastupování - i když v rámci jednoho řízení- se vyskytuje mnoho situací, na které musí advokát reagovat (jednání, opravné prostředky, smíry, atd.) a nemůže se stát, aby pro určitý právní úkon neměl oprávnění, respektive bylo by to velmi nepříjemné kvůli lhůtám, promlčení atd. Není-li váš známý s právním zástupcem spokojen, ať plnou moc písemně odvolá a odvolání plné moci zašle doporučeně na adresu sídla nebo donese osobně. Každopádně by měl advokáta kontaktovat (např. telefonicky) a domluvit s ním související záležitosti, jako je vyúčtování případné zálohy, vrácení dokumentů atd. Advokát je běžně "označen" jménem a příjmením, adresou sídla a evidenčním číslem ČAK. Není třeba uvádět datum narození ani rodné číslo.
Iveta Tichá (neověřeno) | 22.02.2014 - 15:39
Dobrý den, odjíždím do ciziny a můj nezletilý syn za mnou odlétá až o měsíc déle. Do té doby bude u svých prarodičů. Musím jim vystavit plnou moc? A pokud ano, jakou formu by měla mít? Moc se v tom nevyznám, předem děkuji za radu.
Petr (neověřeno) | 07.04.2014 - 07:45
Dobrý den.je možné aby zaměstnanec napsal generální plnou moc svému tátovi,aby za něj vyřizoval na pracovišti ..náplň práce,stížnost na nadřízeného a podobně? Díky moc za radu.
Ivana (neověřeno) | 30.04.2014 - 11:05
Dobrý den, bude mi v plné moci uznán text - při podepsání a podání Exekučního návrhu na společnost XXX. Tak abych touto plnou mocí mohla před exekutorem podepsat Exekuční návrh?
petr pvel (neověřeno) | 03.05.2014 - 08:08
Lze stvrdit úředně plnou moc bez op.pouze z rodným listem Díky za odpoved
jerada (neověřeno) | 28.12.2015 - 08:45
Na ČESKE POŠTĚ NEMUZETE, musite mit doklad s fotkou jako je obcansky prukaz, cestovni doklad, prukaz povoleni k pobytu, cestovni doklad ,prukaz totoznosti občana členskèho statu EU...... ale s rodnym listem,by jste neuspel/a, jelikoz to neni doklad s fotografii ;-)
Jitka Jáchimová (neověřeno) | 27.07.2014 - 13:49
Dobrý den, chci se dotázat, je-li u ověřování podpisu v plné moci zapotřebí přímá účast jak zmocněnce, tak zmocnitele. A musím s plnou mocí k notáři nebo ji stačí nechat ověřit na úřadě? Děkuji Jitka
lucie (neověřeno) | 31.07.2014 - 21:06
Chci do jineho statu,na delsi dobu je mozne dat me sestre plnou moc aby mohla vyrizovat veci za me po dobu co tu nebudu?
Jana Balharkova (neověřeno) | 26.08.2015 - 13:05
Dobrý den jak mám napsat plnou moc na vyplacení mzdy a převzetí ukončení o pracovní činnosti.
Vojtěch novák (neověřeno) | 22.12.2015 - 07:32
Dobrý den, prosím o pomoc při sepsání plné moci pro vyřízení vkladu do katastru nemovitostí. Nemohu nikde najít ´vzor, jak by právě takováto plná moc měla správně vypadat, aby měla všechny potřebné náležitosti. Děkuji za pomoc.
Vratislav Lysonek (neověřeno) | 08.05.2016 - 16:14
Dobry den, chtel bych se zeptat, jestli je nutne, aby byla zmocnena osoba pritomna overeni napr. na poste? Je nutne mit v plne moci uvedeny souhlas s prijetim plne moci? Je plna moc platna i bez podpisu zmocnovane osoby? Dekuji Vratislav Lysonek
KamSsa1 . (neověřeno) | 13.05.2019 - 23:56
Taky jsem potřeboval pro babičku něco vyřídit, a tak jsem zařizoval plnou moc, na https://ideaclub.cz/media/plna-moc-k-zastupovani-vcetne-vzoru-zdarma-na-konci-clanku jsem našel její vzor, a tak to bylo celkem jednoduché, pouze jsem to vytiskl, vyplnil a nechal babičkou podepsat.

Přidat komentář