Jak zaheslovat dokumenty OpenOffice.org | rady
Jak zaheslovat dokumenty OpenOffice.org | rady. Pokud sdílíte své PC s více uživateli a nechcete, aby si někdo prohlížel vaše texty či jiné dokumenty vytvořené v OpenOffice.org, je vhodné tyto dokumenty zaheslovat. OpenOffice naštěstí nabízí jednoduché řešení, jak tímto způsobem soubory před nenechavci chránit.
Co je potřeba
Kancelářský balík OpenOffice.org
Krok 1
Spusťte ve svém PC či notebooku kancelářský balík OpenOffice, bezplatnou náhradu kancelářského balíku Microsoft Office, vyberte potřebnou aplikaci a začněte vytvářet dokument, který chcete chránit heslem.
Krok 2
Pro dokončení dokumentu, či pro jeho první uložení v průběhu práce, zvolte v nabídce Soubor možnost Uložit (CTRL+S).
Krok 3
Zvolte místo uložení, vyplňte název dokumentu a vyberte typ ukládaného souboru. Před stisknutím tlačítka Uložit však nezapomeňte zaškrtnout pod volbou typu souboru možnost Uložit s heslem.
Krok 4
Před samotným uložením souboru se zobrazí okénko pro zadání a ověření hesla. Vypište heslo, potvrďte jej a stiskněte tlačítko OK. Váš dokument je nyní chráněn heslem. Při každém dalším otevření pak bude Vámi zadané heslo vyžadovat.
Krok 5
Pokud již soubor vytvořený máte a chcete jej heslem dodatečně opatřit, postupujte takto : Otevřete požadovaný dokument a v nabídce Soubor zvolte možnost Uložit jako. Ta Vám umožní „přeuložení“ souboru. Dále pokračujte body 3) a 4) tohoto návodu.
Heslo volte takové, abyste si jej dobře zapamatovali, ale ne natolik jednoduché, aby ho šlo metodou pokus-omyl odhalit. Při zadávání hesla těchto dokumentů můžete totiž využít neomezený počet pokusů, než uspějete.