1

Aerojóga se cvičí pomocí velkých kusů látky zvaných hamaka, které jsou zavěšené ze stropu a mají nosnost až 300 kilogramů. Jedná se o různé protahování, zhoupávání a na první pohled může vše vypadat pouze jako legrace.
Zábavou hodina antigravity jógy bezpochyby je, jedná se ale i o náročné cvičení. Při aerojóze se důkladně protáhnete a zvýšíte tak pružnost svého těla. Pozitivní vliv má pravidelné cvičení tohoto druhu jógy zejména na oblast krční páteře a zad. Při každém cvičení je celý kosterní systém zatěžován a nový druh jógy funguje na přesně opačném principu, kdy kloubům a kostem ulevujeme, nosným bodem pro naše tělo se totiž stává šátek.

2

Jednou z nejzásadnějších věcí při hodině je důvěra v lektora i nosnost šátku, který vás drží. Nastanou totiž i situace, kdy máte omotaná chodidla v látce, sedíte zhruba půl metru nad zemí a cvičitel dá pokyn, abyste udělali kotrmelec. V takovém okamžiku, pokud nevěříte, že jste šátkem pevně uchyceni a že trenér ví, co dělá, se daleko nedostanete.

3

Sedmadvacetiletá čtenářka Helena, která žila nějaký čas v Kalifornii a aerojógu zde zkusila, se nám svěřila s dojmy z první lekce: „Odcházela jsem trochu nešťastná. Všechno totiž vypadá hrozně jednoduše, ale když při hodině aerojógy visíte v šátku a máte následovat kroky lektora, zjistíte, že vaše tělo není tak pružné a silné, jak byste čekali, a mnoha pozicím se vůbec nepřiblížíte. Navíc tělo na látku není vůbec zvyklé, takže když se do ní máte zavěsit plnou vahou třeba o boky, hodně to bolí,“ vypráví Helena, která byla už po prvních deseti minutách antigravity jógy rozhodnutá příště nepřijít. „Po hodině za mnou ale přišla lektorka a řekla mi, že jsem si vedla nevídaně dobře. A ať určitě přijdu i příště a uvidím rozdíl. Doporučila mi klidný režim a dostatečný příjem tekutin a upozornila mě na možné nevolnosti s tím, že se tělo zbavuje toxinů. Opravdu mi pár hodin po cvičení jógy bylo, jako bych měla kocovinu, začala jsem ale na lekce chodit pravidelně a následné nevolnosti úplně vymizely."

Tipy

Aerojóga je vhodná pro všechny věkové kategorie a vyzkoušet ji můžete i bez předchozích zkušeností s jógou.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (3 votes)