Co je potřeba

K výměně strun potřebujete štípačky, speciální kličku na napínání strun (případně lze koupit také navíječ strun s kleštičkami v jednom) a samozřejmě náhradní sadu strun.

1

Struny jsou na kytaře napnuty mezi kobylkou a ladícími kolíky, které jsou umístěné na hlavici kytary. Při výměně strun na kytaře je nejprve potřeba odstranit staré struny – zde se postup může lišit, někdo doporučuje nejprve vyndat všechny staré struny a následně nandat všechny nové struny, někdo doporučuje vyměňovat struny jednu po druhé. S uvolňováním struny začínáme ze strany u kolíku, kde strunu uvolníme otáčením tohoto kolíku pomocí kličky. Ze strany u kobylky následně strunu uvolníme vytažením příslušného kolíčku z kobylky.

2

Novou strunu napneme na kytaru v opačném pořadí. Strunu nejprve připevníme pod kolíček v kobylce a následně druhý konec struny protáhneme dírkou v ladícím kolíku a pomocí kličky točíme kolíkem do doby, než je struna na kytaře napnutá. Strunu přitom přidržujeme druhou rukou. U basových strun, které jsou opředené, je třeba provést asi jen 2-3 otáčky, u strun, které jsou tenké a neopředené (struny „e“ a „h“) je třeba provést otáček asi 6. Musíte postupovat pozvolna a velmi opatrně, protože se docela jednoduše stane, že struna při přehnaném napínání praskne.

3

Přebytečné struny na konci u ladících kolíků můžete buď ponechat tak jak jsou, nebo stočit do kroužku a nechat si tak rezervu pro případ, kdy vám struna praskne u kobylky, nebo je můžete odstranit pomocí štípaček.

4

Po výměně strun je třeba kytaru naladit, a to někdy i několikrát, protože novým strunám chvíli trvá, než si tzv. sednou.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (3 votes)