1

Prvním a velmi důležitým krokem je samozřejmě odraz ze země. Jakmile vyskočíte, měli byste se oběma rukama pevně chytit tyče a zároveň se zajistit i nohama. Ty pouze v oblasti kotníků dáte přes sebe, čímž vlastně obejmete tyč, kterou byste měli cítit na svých nártech. Tento úchop je dobré udělat co nejpevněji, jelikož nevyžaduje extrémní sílu a zároveň vás na tyči udrží i v případě, že se pustíte svýma rukama.

2

Následuje kombinace dvou pohybů. Začnete přítahem rukama, kdy uvolníte sevření vašich nohou a přitáhnete se výše. Při tomto pohybu je ideální mírně skrčit nohy, které potom opět obepnete kolem tyče. Nohy napnete, čímž se samozřejmě dostanete ještě výše. Nezbývá než se opět pevně chytit rukama, přitáhnout se, pokrčit nohy a obepnout tyč. Nohy natáhnout, chytit se pevně rukama, přitáhnout se…. A tak dále.

3

Žádný složitý princip se v tomto cviku rozhodně nevyplatí hledat. Pokud sami zjistíte, jak na to, máte vyhráno. A buďte rádi, že nemusíte šplhat po laně, protože to je těžší tím, že na rozdíl od tyče se lano všelijak kroutí, takže nemáte takovou oporu pro nohy jako při šplhu o tyči.

4

Pokud máte pocit, že nemáte pro šplh dostatečně silné paže, je vhodné je začít cíleně posilovat, stačí třeba každý den udělat několik kliků, ti více zapálení do cvičení si mohou na posilování rukou pořidit i činky. Samozřejmě mějte na paměti, že žádný učený z nebe nespadl a pokud vám šplh ani přes neustálý trénink nejde, nevěšte hlavu. Každému hold jde jiná sportovní disciplína.

Tipy

Často je také doporučováno při šplhu po tyči být bez bot i ponožek, aby vám nohy po tyči příliš neklouzaly.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.75
Average: 4.8 (8 votes)