1

Není mi příliš sympatická snaha producentů a studií vydělat na skonu nějakého umělce, i když musím přiznat, že z jejich pohledu je to pro mě naopak logické. Raper Tupac se stal slavným po smrti, Heath Ledger (Temný rytíř) je také dodnes předmětem reklamních kampaní na snímky, kterých se stihl účastnit, a nejnovějším posmrtným fenoménem je Michael Jackson, jehož nahrávky se nyní opět umísťují na předních příčkách žebříčků prodejnosti, úspěšnosti, popularity a můžete si doplnit libovolné kategorie.
Proto nepřekvapí, že ze záznamů příprav na jeho nikdy neuskutečněné turné vznikl dokument Michael Jackon´s This is it, který se v těchto dnech dostává do kin na celém světě. Takový globální launch může naznačovat, že snímek moc kvality nepobral a je nutné nalákat co nejvíce diváků dříve, než se rozkřiknou jeho tristní kvality. V případě dokumentu Michael Jackson´s This is it však řeči o kvalitě musí jít stranou, protože fanoušků jsou miliony a bez ohledu na kvalitu záznamu, či koncepce celého dokumentu, je nejdůležitější fakt, že Jacksona můžeme spatřit v kině. Autor podle mě jedné z nejlepších tanečních písní Billie Jean si takovou pozornost zaslouží. I když si jí už moc neužije.

2

Romantické komedie jsou většinou stávkou na jistotu, a pokud nemá čas Meg Ryan nebo Julia Roberts, i přátelská Jennifer Aniston je dobrou volbou. Zejména když se octne ve spojení se sympatickým Aaronem Eckhartem (Děkujeme, že kouříte). Snímek Láska na druhý pohled jsem jako jedinou premiéru tohoto týdne již viděl, a i když z něj nikdy nebude klasika tipu Lásky nebeské nebo alespoň Notting Hill, s nímž by mohl mít něco společné, není to špatná podívaná. Příběh o motivačním trenérovi, který za veselým zevnějškem ukrývá potlačované emoce až do doby, než potká sympatickou ženu, je dobrá volba pro návštěvu kina ve dvou.

3

Pokud by někdo netušil, jaké svátky se blíží, hodně napoví i program kin. Ve čtvrtek totiž do nich vstupuje Halloween II, tedy pokračování remaku původní série. Zní to trochu komplikovaně, ale v současném recyklačním Hollywoodu to vůbec není překvapivé, hlavně že z toho něco teče. I když kvality podle ohlasů oproti „nové jedničce“ poklesly a stejně tak tržby, fanoušky hororů od návštěvy kin to zřejmě neodradí. Tedy, pokud se ztotožní s přístupem režiséra Roba Zombie (Dům tisíce mrtvol), který si stejně jako předchozí Halloween i tenhle snímek natočil po svém.

4

Poslední premiérou týdne je německé drama s prvky komedie Whisky s vodkou, které bylo u nás uvedeno již na festivalu v Karlových Varech. Zřejmě jde o nejkvalitnější premiéru týdne, i když jej ostatní tři snímky v návštěvnosti určitě porazí. Snímek je pohledem do zákulisí filmového průmyslu a na stárnoucí hvězdě, která díky své problémovosti (alkohol, nespolehlivost, etc.) možná bude v novém filmu nahrazena jiným hercem, nastavuje zrcadlo zábavnému průmyslu. Whisky s vodkou naštěstí nepřináší typický německý humor z fekálních mládežnických komedií, takže by možná stálo za to na něj zajít.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.5
Average: 3.5 (2 votes)