1

Brusle nevybírejte podle vzhledu, ale s ohledem na vaše dovednosti

Základní a velice často podceňované pravidlo. Špatným výběrem si můžete bruslení nejen zprotivit, ale i ohrozit vaši bezpečnost. Proto si skutečně zodpovědně odpovězte na otázku, jak dobrý jste bruslař a podle toho brusle vybírejte. S výběrem vám pomůže jakýkoliv kvalitní prodejce bruslí, nicméně hodí se znát pár jednoduchých rad. Začátečníkům, u kterých se nepředpokládá příliš rychlá jízda, ale je u nich potřebná spíše dobře ovladatelná brusle, jsou doporučené kolečkové brusle s kolečky o průměru 80 milimetrů. Takové má v nabídce většina známých značek a s výběrem by tak neměl být problém. Zkušenějším bruslařům budou vyhovovat spíše brusle s většími, 84 mm kolečky, kterými je velká část fitness bruslí určených pro rekreační bruslení. Mezi takové patří i bestseller v podobě dámských kolečkových bruslí K2 Alexis Boa, jež jsou mezi bruslařkami oblíbené díky unikátnímu systému upínaní Boa (otočné navíjecí kolečko s ocelovým lankem, které slouží k jednoduchému a rychlému upnutí nohy uvnitř boty brusle), modernímu designu a příznivé ceně. Zkušenější a pravidelné bruslaře osloví brusle s kolečky 90 nebo 100 mm, které již umožňují velice rychlou jízdu.

2

Jsou lepší dražší značkové nebo levnější neznačkové?

Za kvalitu se platí a u kolečkových bruslí to bohužel platí také. Pokud tedy chcete komfortní a bezpečné brusle, ve kterých se budete cítit příjemně a které vám po první jízdě bruslení neznepříjemní, vyplatí se sáhnout po některém ze značkových výrobků. Na výběr máte z mnoha možností. Například u nás nejoblíbenější kolečkové brusle K2 jsou doslova prošpikovány řadou patentovaných technologií, ať již jde o výše zmiňovaný Boa systém, extrémně pohodlnou měkkou botu (tzv. Softboot) nebo po ventilační systém Vortech, který se stará o správnou cirkulaci vzduchu uvnitř boty a odvod potu z okolí vaší nohy. Jak potvrzuje i zástupce autorizovaného prodejce bruslí K2, Mirek Menšík z internetového portálu www.give.cz: „Největší výhodou značkových bruslí je i to, že v případě opotřebení některého z dílů jako jsou například kolečka nebo ložiska, je můžete snadno nahradit. U řady levných neznačkových bruslí se s touto možností vůbec nepočítá a po určité době tak nezbývá, než brusle vyměnit za nové. A výměna celých bruslí za nové se může pěkně prodražit“. Při výběru kolečkových bruslí se tak vyplatí dobře zvážit nejen samotnou cenu, ale i vybavení a úroveň komfortu, který brusle nabízí a v neposlední řadě i případný servis a možnost výměny některé z komponent v budoucnu.

3

Jaké komponenty jsou ještě důležité?

Mezi ty základní patří kvalitní a pevná bota, která zajistí dostatek stability a udrží nohu při jízdě fixovanou. Dalším komponentem, který má dost zásadní vliv na celkový komfort při jízdě, je samotný rám, do kterého jsou upevněna kolečka. U levnějších typů bruslí se můžete setkat s rámem plastovým, ten je však s pevnější a lepším hliníkovým rámem výrazně křehčí a speciálně těžším jezdcům se nedoporučuje. O kvalitě jízdy rozhodují i ložiska koleček. U nich je však velice obtížné rozeznat jejich skutečnou kvalitu a vyplatí se tak orientovat hlavně podle ceny bruslí. U těch značkových máte jistotu, že kvalita ložiska odpovídá úrovni typu brusle, kterou si kupujete.

4

Neriskujte zbytečně, používejte vhodné ochranné vybavení

Při jízdě na kolečkových bruslích se dá dosáhnout stejné rychlosti, jako při jízdě na kole. Při případném pádu v takové rychlosti jsou k nezaplacení všechny možné ochranné prvky, které na těle máte. Samozřejmostí by měla být jednoznačně helma, která chrání to nejcennější, vaši hlavu, a také sada chráničů na ochranu loktů, kolen a dlaní. Nepodceňte ani dostatečné oblečení s ohledem na venkovní podmínky. Doporučujeme také nedemontovat patní brzdu, kterou je jedna z bruslí opatřena. Ta slouží k bezpečnému zastavení bruslí a využití najde hlavně u těch, kteří s bruslením teprve začínají.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (3 votes)