Jste zde

Jak si připravit domácí jogurt

Lehké, 1 - 1000 Kč
17.01.2010 - 14:45

Domácí jogurt - to je radost, kterou sobě i své rodině můžeme dopřát i v městském bytě. K výrobě nepotřebujeme nic víc, než co nám nabízí naše kuchyně. Domácí jogurt si vyrobíme z mléka a dochutíme přesně tak, jak to výrobci jogurtů prostě neumí.

Jogurty díky obsaženým bakteriím pomáhají naší střevní flóře. Mají mimo jiné blahodárné účinky na naši pleť. Pomáhají nám udržovat zdraví a rovnováhu. Málokdo pak ví, že ovocný jogurt je ryze českého původu... a jak se ve světě ujal! Chytré české hlavičky. Ale teď už k postupu, jak si vyrobit jogurt bez konzervantů, a jednoduše v naší kuchyni.

Co je potřeba

sklenice
ovoce
1 litr mléka
kondenzované mléko
1 bílý jogurt s živou kulturou

1

Smícháme mléko s kondenzovaným mlékem a přidáme jogurt s živou kulturou. Jogurt by měl být tak čtyři hodiny před smícháním někde na stole v pokojové teplotě, aby se aktivizovaly probiotické kultury. Směs pak zahřejem na 50 stupňů Celsia.

2

Do skleniček mezitím připravíme ovoce nebo marmeládu. Připravenou a ohřátou směs nalijeme do skleniček. Vložíme do předehřáté trouby na 50 stupňů Celsia, kde udržujeme teplotu zhruba tři hodiny.

Vyjmeme z trouby a necháme zchladnout. Po vychladnutí umístíme do ledničky. Domácí jogurt je připraven. Dobrou chuť!

Autor: chorche
Hodnocení: 
Vaše hodnocení: Žádné
4.333335
Average: 4.3 (9 votes)

Nejnovější příspěvky v diskuzi

Zatím žádné komentáře.

Nahoru