1

Zásadou každé výchovy je čas. Pokud nevěnujete potkanovi čas, nemůžete očekávat, že si vás zamiluje. Co to znamená v praxi? Potkan se vejde všude, je skladný a má rád společnost. Proto ho doma noste například na rameni, dávejte mu jíst z ruky. Když sedíte, dejte si ho na klín a mluvte na něj. Čím více času budete svému zvířátku věnovat, tím rychleji si na vás zvykne. Pokud je potkan plachý, můžete mu pomoci, aby si na vás zvykl, například tím, že mu půjčíte (na mazlení a hraní) své tričko, které jste měli předtím na sobě. K prolomení ledů vám také dobře poslouží, pokud mu nabídnete z ruky nějaký potkaní pamlsek.

2

Zde je dobré upozornit na to, že pro správné ochočení potkana je důležité pro něj vybrat vhodné jméno. Váš potkaní miláček potřebuje jednoduché, nejlépe znělé dvojslabičné jméno. Když při hovoru s ním budete toto jméno často vyslovovat, potkan si na něj velice rychle zvykne a než se nadějete, přijde za vámi na zavolání.

3

Potkan potřebuje také svůj domeček. Zcela určitě by to měla být klec s patrem, protože potkan je vynalézavý a hravý. Akvárium se možná líbí rybičkám, ale potkan ho ocenit neumí. Když vyberete vhodnou klec, potkan bude šťastný a spokojený. Proč? V protikladu od ostatních zvířat považuje klec za svůj domov, ne za vězení.

4

Kromě času, vhodného jména a domečku je pro potkana důležité mít dostatek podnětů pro život. Čím starší potkan je, tím méně chce běhat a hrát si. Nicméně stadium ochočování je v období, kdy je potkan velmi neposedný. Prozkoumejte různé hry, které je možné s potkanem hrát a nebojte se je vyzkoušet.

5

Co říci na závěr? Potkan je skvělým zvířátkem, které nezklame. Čas, který zpočátku investujete do jeho ochočení, se vám následně mnohonásobně vrátí zpět při společném soužití.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.6
Average: 4.6 (20 votes)