1

Nejprve je potřeba datovou schránku založit a to lze učinit několika způsoby. Pokud máte ve své blízkosti kontaktní pobočku veřejné správy Czech Point, tak si vstup do datové schránky můžete zřídit tam, mnoho poboček je i na českých poštách. Dále to lze učinit na podatelně Ministerstva vnitra a poštou. Založení datové schránky může proběhnout i emailem, ale počítejte s nutností elektronického podpisu.

2

Vyčkejte do doby, dokud nedorazí přihlašovací údaje k datové schránce. Dorazit by měl certifikát, který je nutné aktivovat, a to do 15 dnů. Přihlašovací údaje do datové schránky si pečlivě uschovejte, ztráta údajů je vždy velmi komplikovaná a je třeba žádat o přihlašovací údaje znovu.

3

Jděte na portál datových schránek https://www.mojedatovaschranka.cz, zde máte celkem 4 možnosti, jak se přihlásit. První možností přihlášení do datové schránky je prostřednictvím jména a hesla. V takovém případě se do stránek vepíše uživatelské jméno, heslo a opíše se CAPTCHA kód. Jako druhá možnost je přihlášení do datové schránky prostřednictvím certifikátu.

4

Populární je také možnost přihlášení přes SMS zprávu, kdy obdržíte kód na registrované číslo. Ten se vepíše do políčka s kódem, takový způsob přihlášení do datové schránky je bezpečný. Poslední možností je přihlášení bezpečnostním kódem, které lze využít zdarma se zařízením s operačními systémy iOS, Android a dalšími.

Tipy

Přihlašovací údaje nezbytné k přihlášení do datové schránky si lze změnit. Pro jiná nastavení a rozšířené možnosti konverze a potvrzování dokumentů je vhodné navštívit Czech Point.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (3 votes)