1

Nemáte ještě založený účet?

Pokud ještě žádný účet nemáte, neznamená to žádný problém. Doložit příjmy lze prostřednictvím Vašeho zaměstnavatele. Zajděte za vaší účetní a nechte si potvrdit příjmy na formuláři banky, kde si chcete brát hypotéku. Banka zjišťuje informace o Vašich závazcích z bankovních a nebankovních registrů, ty jsou důležitým faktorem pro posouzení získání hypotéky.

2

Stačí výplatní pásky za poslední měsíce

Optimální pozici pro získání hypotéky má klient zaměstnaný na dobu neurčitou, který má za sebou zkušební dobu. Bankám pak k prokázání příjmu stačí dvě nebo tři poslední výplatní pásky anebo výpisy z účtů a zaměstnavatelem orazítkované potvrzení o příjmu. Banky zkoumají příjmy za poslední tři měsíce až rok.

3

Jakou podobu mají příjmy

Jedná se o příjem z hlavního pracovního poměru, příjem z vedlejšího pracovního poměru, příjem z pronájmu nemovitostí, příjem za čerpání mateřské dovolené, důchod a pak ostatní příjmy, například z literární činnosti a podobně. Banka si může zkontrolovat, zda na účet chodí částka, kterou máte na potvrzení od zaměstnavatele.

4

Jste podnikatel nebo osoba samostatně výdělečně činná?

Váš příjem prokazujete podle aktuálního daňového přiznání a s tím souvisejícího potvrzení o zaplacení daně z příjmu. Banky zkoumají váš čistý příjem. Jsou banky, které si vyžádají také potvrzení o bezdlužnosti u finančního úřadu, správy sociálního zabezpečení i zdravotní pojišťovny.

5

Než smlouvu podepíšete

Hypoteční smlouvu před podpisem důkladně prostudujte. Pokud čemukoli nerozumíte, zeptejte se. Nyní ještě lze smlouvu upravit. Ale jakmile ji podepíšete, je smlouva závazná a pak za každou změnu musíte platit. Vyřízení hypotečního úvěru záleží na rychlosti klienta při shromažďování podkladů a na tom, jak uvedené procesy na sebe navazují.

Mezi nástroji na porovnání hypoték vyniká hypotecnikalkulacka.cz, a to především pro svou přehlednost a jednoduché používání. Kromě toho s ní získáte výhodnější podmínky u banky.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)