1

Emblém s vločkou
Jako standardní označení se pro pneumatiky považuje symbol hor s vločkou. Tento symbol je vždy na boku pneumatiky a v celé Evropské unii je to platný symbol pro zimní pneumatiky.

2

Označení MS
Dále se jako zimní pneumatiky považují ty, které nesou označení M+S, MS, M/S nebo M.S. Samotné označení M je z anglického slova “mud“, tedy bláto, a S je jako “snow“, tedy sníh. Tyto pneumatiky jsou ovšem výrobci nedoporučované, jelikož i přes své označení skutečně plně zimní nejsou, ale podle českých předpisů ano. Někdy je označení MS společně v kombinaci se znakem hor s vločkou.

3

ET, ML, MPT
Další zimní pneu, které česká legislativa uznává, jsou pneumatiky s označením ET, ML a MPT. Jde o zkratky Extra Tread, Mining and Logging a Multi Purpose Truck. Znamená to extra sjízdné, hornictví a těžba dřeva a víceúčelový vůz.

4

Vzorek pneumatik
Nejdůležitější vlastností pneumatiky je hloubka vzorku. I když máte zimní pneumatiku, ale jejich vzorek není hluboký minimálně 4 mm, tak by jako zimní nebyly uznány. Pokud chcete rychle rozlišit zimní pneumatiky od těch letních, tak právě už podle vzorku lze obvykle poznat, o jaké pneumatiky jde. Vždy je ovšem lepší zkontrolovat označení, jelikož může být, na první pohled letní pneumatika, ve skutečnosti zimní, která má sjetý vzorek.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (2 votes)