1

Pokud na chybu přijdete ještě před splatností příkazu, stačí ihned kontaktovat vaši banku a požádat ji o zrušení chybné platby. Storno platby je u většiny tuzemských bank možné jeden den před splatností. Některé banky provedou storno platby před splatností příkazu k úhradě zdarma, jiné mají tuto službu zpoplatněnou (v řádech desítek korun).

2

Pokud svou chybu odhalíte až v den splatnosti, pravděpodobně již je na provedení storna příslušné platby pozdě, ale rozhodně nic nezkazíte tím, pokud svou banku také ihned zkontaktujete.

3

Nejlepší varianta při chybném zadání platby je tehdy, když platba již proběhla, ale byl zadán neexistující účet. V tomto případě se chybná platba vrátí během pár dnů automaticky zpět na váš účet. Pro jistotu můžete také zkontaktovat svou banku.

4

Nejsložitější řešení vás čeká v případě, že platba již proběhla na chybný, ale existující účet. Pokud budete mít štěstí na poctivého jedince, pošle vám peníze obratem zpět sám od sebe. Pokud tak neučiní, v tom případě musíte zajít do své banky, kde vyplníte příslušný formulář žádosti o navrácení. Vaše banka pak tuto žádost předá bance, která spravuje bankovní účet neoprávněného příjemce vaší platby, a ta jej předá příjemci.

5

Banka v tomto případě vystupuje pouze v pozici zprostředkovatele, proto pokud příjemce nereaguje na vaši žádost, musíte se pokusit kontaktovat příjemce přímo, přičemž banka vám musí na vaši žádost poskytnout jeho identifikační údaje.

6

Pokud nadále příjemce nereaguje na vaše požadavky na vrácení peněz, budete muset k soudu podat žalobu o vydání bezdůvodného obohacení.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)