1

Právo
Nejprve je potřeba si uvědomit, že jste v právu, pokud vám čistírna váš oděv poškodí, tak zákon říká, že máte nárok na plnou finanční náhradu za vzniklé škody.

2

Smlouva
Pokud má čistírna v objednávkovém listu, nebo ve smlouvě, uvedeno, že neodpovídá za škody vzniklé čištěním, tak porušuje zákon a i v takovém případě si trvejte na svém a požadujte odškodnění. Takto se snaží obalamutit lidi mnoho čistíren, je to ale v rozporu se zákonem.

3

Žádost
Pokud se s čistírnou nedohodnete na odškodném, tak sepište “Žádost o náhradu škody způsobenou čistírnou na oděvu“ a zašlete ji písemně nebo emailem přímo čistírně.

4

Žaloba
Pokud vám ani tehdy čistírna nevyhoví, tak podejte žalobu. Dostanete tak nejen odškodnění za poškozený oděv, ale i finanční náhradu za poplatky spojené se soudem a jiné skutečnosti. Věc je řešena ve zrychleném řízení, nemusíte se obávat průtahů, svých peněz se rychle dočkáte.

5

Čistírna
Pozor dávejte už i na samotný výběr čistírny, v malých městech jich máte na výběr obvykle málo, ovšem ve větších městech si můžete vybírat z osvědčených čistíren, které jsou dokonce i pojištěné proti těmto věcem. Jestliže pak dojde k nepříjemnosti, jakou je poškození oděvu, tak se škody uhrazují rychle.

6

Skvrny
Pokud jste dali do čistírny oděv, který nešel vyčistit, tak zde záleží na tom, jak jste se s čistírnou dohodli. Pokud jste se dohodli na vyčištění skvrn a čistírna kladně souhlasí s tím, že dojde k vyčištění, tak je povinná je vyčistit. Jestli se dohodnete opačně, tak nic nezmůžete. Ne každá skvrna jde vyčistit.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (2 votes)